Landskampshelgen slut!

Usa och Serbien och Island spelade en liten miniturnering som jag skrivit lite om förut.
 
Första matchen som jag skrev om i förra inlägget vann USA rätt enkelt, i match 2 spelade Serbien mot Island och Serbien vann en slarvigt spelad match med 5-4 och det var väl ingen jättehöjdare.
 
På söndagen spelade således "finalen" mellan USA och Serbien, skulle jag satt odds hade jag satt USA 1.15 och Serbien 9 ggr pengarna.
 
Det blev faktiskt en skräll då Serbien lyckades spela otroligt smart och coach Oredsson vann coach kampen enkelt mot Hedlund då hans 2 2 1 tighta spel med kontringar blev ett vinnande koncept, visst kanske lite flyt men ändå bra kontroll och en väl genomförd matchplan, sådant som jag som tränare älskar att se att med rätt taktik kan ett sämre lag på pappret ändå vinna. Slutresultatet blev 5-4 till Serbien. 
 
Det var kul att vara med och arrangera turneringen och det var många spelare och ledare som var nöjda med vårt arrangemang i Alingsås och nya fina stadsskogshallen (bara några år gammal hall).
 
Nu går vi in i seriepremiärvecka för många lag, pulsen stiger så smått, tyvärr är man själv sjuk med feber sedan i fredags men räknar med att vara fullt frisk imorgon eller senast onsdag. På fredag möter vi Sollebrunn hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0