Grattis Falköping!

Falköping premiärspelade i herrarnas div 2 ikväll Torsdag mot Sandared, ingen lätt uppgift men FIBKEN lyckades vinna med 7-5, riktigt imponerande faktiskt. Kul att se att nygamle Victor Löfgren som skolats om från målvakt till Forward gör 1+2 i första matchen (förutom några ulagsmatcher) ute på många år. Dock är inte jag förvånad då han var med och tränade då och då med oss under min tid som tränare då han lirade i Lockerud och var riktigt bra som utespelare, förmodligen den bästa jag någonsin sett på att täcka skott när han spelade back men det hade väl att göra med att han som målvakt lärt sig täcka vinklarna, där kan han lära övriga backar hur man placerar sig i skottlinjen då behöver inte Erik i kassen rädda så mycket. Grymt jobb, grattis FIBK, kanske är det så att jag undervärderat dem efter en riktigt usel försäsong med stryk mot lag från lägre serier men de kanske har haft svårt att få ihop slagkraftigt lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0