Dags att dra igång säsongen på allvar!

Förra säsongen hade jag djävulskt ont i hälsenorna, något jag aldrig haft problem med förut men det gick faktiskt över en bit in på säsongen, jag försökte stretcha o greja men vips en dag så försvann det.
 
I år så var jag korkad i våras (maj) och körde småmålsinnebandy utan att stretcha och när man passerat 35 (är 41 år nu) så bör man värma upp. Blev inte så bra kan jag säga och det har jag fått lida för men nu fick jag låna Stevans motionscykel för 4 veckor sedan och har cyklat en del och även cyklade innan gårdagens träning samt tog en löprunda ute och värmde ordentligt. Efter 1,45 min småmålsinnebandy (inga målvakter på träningen tyvärr) så kändes det jättebra, idag däremot var jag lite stel och så men troligtvis mestadels träningsvärk.
 
Hoppas kunna sluta spela innebandy den dagen jag själv vill och inte på grund av skador, har haft flyt genom åren att endast åka på några smällar i ögonen och därför spelar jag aldrig utan glasögon och inte för att spela cool om någon nu trodde det. Vi som har fått ordentliga smällar i ögonen vet hur jävla ont det gör och jag hade flyt att jag inte fick nedsatt syn den gången jag av olyckshändelse fick en mullsjöspelares eftersving på ett dragskott i ögat, helt oskyldigt och absolut inte fult då han är en av de schysstaste spelarna som finns, vi har garvat åt det många ggr förr och faktiskt spelat lite småmålsinnebandy ihop i Mullsjö när jag spelade lite med min kompis och för detta tränarkollega Mats.
 
Det är faktiskt 20 år sedan jag gjorde min första innebandysäsong i år och lite jubileum faktiskt men också back to the roots om man tar det på engelska då jag började spela i Noltorps innebandyklubb som spelade matcherna och tränade i Hjälmared. Numera heter vi FBC Hjälmared och vi är faktiskt ett gäng kvar från Noltorpstiden, en 4-5 stycken faktiskt vilket är kul att vi efter 20 år fortfarande spelar innebandy ihop några gånger i veckan och ändå står oss rätt hygligt för div 4 skulle jag allt säga. 
 
Lycka till alla ni därute som börjar er innebandysäsong nu, hoppas vi syns i någon hall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0