Tranemo vann första matchen på KO!

Tranemo piskade dit Landvetter utan problem men då jag snackade med en landvetterspelare i februari är jag inte förvånad. Enligt honom ville de inte gå upp utan trivdes bra med att träna 2 ggr i veckan och ha derbymatcher i Göteborg. Tranemo har vart många gånger upp i ettan och vill självfallet tillbaka att lite inför mer publik och i högre serie är ju en morot. 10-2 seger blev det borta för Tranemo.

För Skövde då som jag själv kikade på är det väl ca 45% chans att kunna gå upp i div 1. Skövde började trögt och hade svårt att hänga med de tekniska Engelholm. Men när de brann över i skallen och skövdepojkarna/gubbarna började kämpa och smälla på lite så vaknade dem och Engelholm såg lite trötta ut. Att som Skövde bara köra på 2 femmor och med en del tröga spelare på planen var en taktisk miss tycker jag, de borde kört full gas direkt och kört slut på Engelholm efter halva matchen och sedan avgjort med en 2-3 mål hemma.

Men nu får de spel på topp i 60 minuter och att skylla på domare och andra grejer håller inte, visst missade domarna ett mål men i övrigt gjorde domarna det dem skulle göra tycker jag och Skövde själva drog på sig ett par korkade utvisningar, så vinner man inga kvalmatcher kan jag lova.
6-7 slutade match 1 till Engelholms favör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0