Storseger mot Rydboholm!

Det blev en bra seger mot Rydboholm och jag tror inte hemmlaget var beredda på vårt höga tempo i första perioden för det var faktiskt spel mot ett mål långa stunder och skotten 18-4 (räknat av hemmalaget) och 5-0 kunde varit både 6 och 7-0 faktiskt.
 
I andra perioden handlade om att ha fokus och fortsätta att spela på för som alla vet kan man alltid ta ikapp i innebandysporten, men "lite" frustration i hemmalaget gjorde att de tog några onödiga utvisningar och vi fick sätta 4 mål i pp när de fick 8 min utvisningar och där dödades matchen.
 
I sista perioden spelade vi på bra och vinner även sista perioden och jag är såklart jättenöjd med matchen. Rydboholm kom nog inte upp i den klassen de haft när de slagit vara och Tygriket och såklart är de nog besvikna att de inte kunde prestera som de ville, men vi gjorde själva en riktigt bra insats och hoppas vår form håller i sig serien ut.
 
Bra domarinsats av David Persson och Harri Tjäder som enligt de själva hade "full koll" när vi samspråkade lite lätt och jag kan faktiskt bara hålla med, de hade full koll vilket jag är glad för då de höll matchen på en bra nivå och tog det som gick över gränsen. Toppbetyg från mig i alla fall.
 
Härnest har vi Tygriket hemma och det var en kul match senast mot dem så det ska bli roligt att möta dem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0