5e raka i sista hemmamatchen!

Matchen mot BK Halna var vår sista hemma för denna säsongen, ett Halna som vi förlorade mot borta med 12-5, men idag tog vi en bra skalp genom att vinna med hela 10-3. Just att vi bara släpper in 3 är jag mest nöjd med även om det stundtals var propagandaspel.
 
Vi gör en mycket bra match rakt igenom och alla bidrar på ett bra sätt och spelar vi såhär bra som ett lag och jobbar lika hårt tror jag på 2 raka till innan säsongen är slut.
 
Vill även berömma domarparet Krono och Hjelm som är taggade och tar bra beslut och inte vill synas, tänkte inte ens på domarna idag mer än vid ett "sparkmål för Halna" som de dömde bort enligt mig korrekt men jag är ju såklart partisk i matchen.
 
2 svåra bortamatcher återstår mot Vara och Vänersborg. 2 lag vi hade jämna matcher mot i höstas, Vara vann vi mot i sudden i en gastkramande match med 10-9 och Vänersborg slog vi med 6-5 i slutminuten även där i en mycket dramatisk match.
 
Seriefinal imorgon mellan Tranemo och Skövde, tror inte Tranemo förlorar på sin hemmaplan, utan vinner med det blir nog i sudden death. Tips 5-5 och 6-5 i SD.
 
Hoppas båda lagen klarar kvalen upp, i så fall vore det en helt öppen div 2 nästa år där vilket lag som helst kan vinna serien.
 
Läs mer på Falköpings tidning-
 
http://www.falkopingstidning.se/artikel/66712/fibk-vann-sasongens-sista-hemmamatch
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0