Träna på allt i era träningsmatcher!

Tror jag har skrivit lite om detta förut men tänkte ta upp det igen då det är aktuellt i tiden med innebandyträningsmatcher. Varför har man just träninsmatcher och för vem?
 
Jo för att slipa på detaljer och få laget redo för serien såklart skulle nog de flesta säga samt att man vill se hur olika spelare presterar i olika situationer, men glöm inte bort er själva tränare och coacher säger jag.
 
För en gammal tränarräv som mig själv så ser jag träningsmatcher som ett sätt att lära mig själv något och att prova nya saker så man har testat det när det är skarpt läge. Att stå som tränare och bara rulla på när ens lag ligger under med ett par mål i slutet utan att försöka toppa och spela 6 mot 5 eller göra något tycker jag är slöseri, har man träningsmatch så måste man ju även som tränare ta sitt ansvar och träna på sådana situationer som säkerligen lär hända i en serie. Även testa frislagsvarianter mm.
 
Personligen brukar jag vilja träna både powerplay och boxplay i träningsmatcher och om det är en lugn match så brukar jag komma överrens med motståndarnas tränare att vi tar var sin (för t ex felaktigt byte mm, det är ju bara att vara 6 spelare på planen en stund :) ) 
 
Det är ju en sak att nöta PP på träningarna men man måste testa det på match, ju mer desto bättre.
 
Ja det var lite kort om detta ämnet, kör hårt därute. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0