Oavgjort på söndageftermiddagen!

Det blev en jämn historia mellan Fröjered och Göteborg. 3-3 slutade matchen och inget mål i sudden. Rättvist, tja varför inte, inget av lagen var i alla fall värda att vinna. Kanske borde Fröjered avgjort i sudden, de hade bäst lägen men skotten gick inte bra idag.
 
Min reflektion är att det ser ut som ifjol i Fröjered, spelarna lägger hellre en svår pass än att ta ett lätt skott, självförtroende som sviktar eller vad handlar det om, taktiska direktiv?
 
Jag (och flera på läktaren) har svårt att se fördelen med att lägga så mkt svåra pass hela tiden.
 
Göteborg då, tja det är sämre än Älvstranden men bättre än typ Kungälv o sådana lag så jag tror allt de fixar en lagom bra placering i serien. Som jag sade till Christian i GBGs ledarstab,så stundtals spelade GBG riktigt bra o snabbt spel på bollen med få touch och då skapade de farliga lägen men sen var det stundtals lite halvsegt, tror de växer in i spelet efter hand och laget kommer ta sina poäng det är jag säker på.
 
Lite osäker är jag om Fröjered kan komma 4a som jag tippade dem.
Jag tycker många spelare inte ser så tränade ut i år, några som såg bra ut i matchen var backarna, de va snabba och följdsamma och jag hade gärna sett att Matilda Gustavsson fått testa o spela mitt i andralinan och de haft kvar Mikaela Svensson på toppen, Matilda med sin snabbhet och bollvinnande spel skulle göra mkt nytta där i den linan framåt, det är min spontana känsla i alla fall.
 
 Bra publiksiffra på 173, då kan de omöjligt räknat de 30-40 småbarnen som var överallt. Hade de räknats in hade det vart över 200 vilket är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0