Viktig vecka för många lag.

Det blir en viktig vecka i flera serier, börjar i dam div 1 södra
 
2 seriefinaler kommer spelas, ja hela 4 lag har gjort ett ryck och nu får vi kanske 2 som drar ifrån lite. Hovshaga möter Warberg och Malmö möter Kalmarsund. Jag tror på hemmalagen faktiskt även om bortalagen är favoriter på pappret.
 
Div 2 herr i västergötland då. Sandared möter Skövde i en match om kvalplats nummer 2. 2an möter 3an i serien helt enkelt. Tror på Skövdeseger där men det blir jämnt tror jag.
 
I samma serie möter Stöpen som har torskat 3 raka Tranemo som leder seien på 15p på de 5 första matcherna, här tror jag att Stöpen kan skrälla om de hittar tillbaka till spelet de hade mot oss då de rullade boll och hade bra tryck.
 
I botten så åker Fristad till Töreboda och möter Halna, vinst för Halna och de hänger på toppen men Fristad har 5 raka förluster och det ryktas om att sportchefen avgått/fått gå. Interna stridigheter är aldrig bra, jag tror Fristad får förlust nummer 6 här.
 
I bottenmöte nummer 2 spelar vi i Falköping mot Rydboholm, båda lagen har var sin seger men formen för oss i Falköping är stigande och jag tror vi vinner en jämn fight mot Rydboholm.
 
Smaka på detta då, 3stads derbyt mellan Vänersborg och Elfhög, där tror jag på "Lillebror" Elfhög faktiskt, då de kommer kämpa lika desperat som vi i Falköping gjorde mot Skövde och skrälla gör Elfhög.
 
Vara mot Tygriket är också en bottenmatch där vinnaren känner sig för stunden lite säkrare.
 
 Alla matcherna i div 2 västergötland är hyperviktiga och så ska det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0