Söndagsmys.

Jaha då var denna veckan snart slut. Vad har hänt då inom innebandyn? Inte så mycket, jag har i alla fall fått garva lite åt diverse saker, tänkte lista topp 4 här från veckan som gått.
 
Plats 4
 
Damernas SSL busliga leddes av 2 herrar, Johan Ivarsson i Jönköping och Göran Nährström från Endre, nu har Ingvarsson i Jik gått om sin tränare men det var riktigt lustigt att de 2 herrarna var i toppen. På tal om Jik så är det dags att de börjar komma igång, bara 1p på 6 matcher är riktigt uselt. Jag är förvånad då de på pappret såg bättre ut än ifjol, men det är många matcher kvar.
 
Plats 3. Nivån på div 4 matchen mot Tibro, inte ofta man får "'äran" att spela en seniorinnebandymatch utan att få röra motståndarna, hur kul var det att spela utan närkamper? Inte alls kul men man kan skratta lite åt det i efterhand när motståndarna har ett u-lag utan u-lagsspelare? För 2 år sedan lade Tibro ner laget då vi i Hjo mött dem i början av serien tappade vi våra 3p som vi hade tagit mot dem men den som var mest ledsen över det var nog Markus Warnberg i Elfhög, han hade väl gjort ca 10p själv mot dem när de vunnit med 22-1 eller något liknande. Kämp på Tibro och lägg inte ner laget i år. Hoppas de kan fullfölja.
 
Plats 2. Skövde IBF har en fin hemsida, men när de förlorar mot oss (Falköping) så ser man inte röken av något matchreferat, de brukar vanligtvis ha en fin hemsida mm, men föreningar som inte skriver matchreff efter förluster kan jag inte ta seriöst. (nu har de fixat sitt referat, kanske pga min lilla pik som var med glimten i ögat såklart men det tror jag de fattade speciellt deras ledare som jag gillar att tjata lite skit med).
 
Plats 1. Detta är det roligaste av allt och flera jag känner har garvat mycket åt denna storyn om laget från Alingsås som ca 30 % bara spela innebandy förut och 70 % aldrig i princip rört en klubba enligt artikeln på magget.
 
Vi som är från Alingsåsregionen vet mycket väl att de har flertalet spelare med div 1 meriter och även spelare som vart i Wårgårda ibk i div 2. Jag kan lätt räkna ihop ca 10 pers (av de ca 20 som vart med i seriematcherna) som har vart licensierade förut, och är det någon som helst merit att massa fd div 1 spelare krossar massa lag i div 4? Nej fan och att de ljuger ihop en story till innebandymagazinet som sväljer allt är ännu mera kul. Missförstå mig inte, det är kanonbra med nya innebandylag, men för fan, vi alla vet ju att ni har flertalet fd div 1 spelare så gå inte ut med att ni bara är polare som börjat lira och krossar alla bara sådär.
 
Räknar man lite på laguppställningen så hittar man 12 spelare med tidigare innebandylicens och av dem som jag känner till så är det 6 st som har lirat i minst nuvarande div 1 och även någon(några) av dem i gamla div 1 (allsvenskan).
 
Men ändå kul med ett nytt lag, kämpa på så får ni snart lira i div 2 och få lagom motstånd.
 
Veckans höjdpunkt är ju ändå självklart derbysegern i måndags mot Skövde.
 
 

Kommentarer
Postat av: JB

JIK snittar väl typ 11 på varje träning så det är inte så konstigt. Dessutom tappar man då Johanna J till Fagerhult och Högberg lär inte spela innebandy på ett tag. Sedan har Hanna Aronsson kommit in på polishögskolan och lär försvinna i januari. Man får går ut på värvningsjakt helt enkelt. Sedan tycker jag väl personligen att de hade bättre spelare förra säsongen, men det är ju en smaksak!:)

Svar: jag tycker att de var så få ifjol och har ju ändå värvat in en drös och bara tappat Lilly och deras fd kapten väl? Eller har jag fel?
David Karlsson

2013-10-21 @ 09:45:54
Postat av: JB

Några fler har försvunnit:
Kajsa Reingård
Caroline Johansson
Jessica Lyck
Karin Didriksson
Rebecka Suneson
Charlotta Hjorth
Emma Jacobsson
Caroline Hadelund
Lilly Djurberg
Jonna Liljeberg
Johanna Johansson

Alla dessa har försvunnit sedan säs.12/13 startade.
Bra spelare som inte är lätta att ersätta. I dagens trupp har man Angelica Högberg, Hanna Vik och Karolina Holm borta en längre tid. Jobbigt, jobbigt...

Svar: vilka är nya då du som har järnkoll? :) Sunesson var väl inte med så mkt ifjol väl har för mig att hon "räddade" kvar lockerud för innan hon kom dit var de illa ute. Johanna har ju precis lämnat så jag menade att de hade bättre lag före hon lämnade och då räknade jag Angelica Högberg som Jik spelare.
David Karlsson

2013-10-22 @ 19:32:34
Postat av: JB

Jo, jag förstår vad du menar:) Ja, alla de jag räknade upp spelade ju inte hela säsongen, bl a Suneson. Dock är tappet av så många bra spelare på ett år väldigt svårt att ersätta. De satsar ju på slutspel så vi får väl se vad som görs. För övrigt tycker jag att du får ta tag i damsidan i FIBK nu också. På tiden att de får ett damlag igen:)

Svar: Du har rätt, men det är svårt o ha damlag när du inte har flicklag hela vägen, det är ett stort problem i västergötland. Speciellt i småklubbar där det är svårt att få tiden att räcka till för att hålla igång allt redan som det är. Jag tror slutspel känns rätt orealistiskt för JIK, jag trodde de kunde utmana ifjol men då blev jag mkt negativt överraskad, det är nog större glapp än vi tror från topp 8 mot övriga även om Karlstad börjat bättre än på länge i år.
David Karlsson

2013-10-22 @ 22:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0