Summering tipstävlingen omgång 20.

Helgens resultat.
 
2013-03-02   
FBC Engelholm - Hovshaga AIF 2-3 SD
Pixbo Wallenstam IBF - IBK Vänersborg 4-5 SD
IBK Vöikers - Fröjereds IF 4-9
FBC Kalmarsund - Olofströms IBK 3-4 SD
IK SödraDal - Warberg IC 6-2
2013-03-03   
Hovshaga AIF - IBK Vänersborg 3-1
Sportlife Kungälvs IBK - IBF Älvstranden 3-4
 
 
 
Tipsen då.
 
David fick ihop 1p på Fröjereds seger, och 1p på Älvstrandens seger, totalt 2p av 7, det var dåligt men när lag har kniven mot strupen blir det svårtippat, vilket är kul.
 
Totalt 2p i omgången.
 
Thorbjörn då.
 
Lika dåligt blev det där faktiskt, 1p på Hovshaga mot Vänersborg och 1p på Älvstrandens seger.
 
Totalt 2p.
 
 
Ställningen i tipstävlingen.
 
64 David 60 Thorbjörn.
 
Nästan lika spännande som avslutningen i serien.
 
Nästa år kommer 3 lag att åka ur och det är bra att förbundet tagit sitt förnuft till  fånga för det är något alla div 1 damlag har kämpat för sedan det blev 3 div 1 damserier. Ska man utvärdera ändringen från 4 till 3 div 1 damserier så ska jag vara helt ärlig. Jag har ju vart tränare i båda varianterna och kanske har 3 st div 1or gjort seriernas lägstanivå något starkare och kanske mittenträsket lite starkare men det har även vart flera negativa aspekter.
 
Längre resor (dyrare för klubbarna), färre derbymatcher (mindre publikintäkter),  att 4 av 12 åkt ur vilket gjort att flertalet lag tappat stabiliteten och fått mer osäkerhet som har hämnat den långsiktiga satsningen och istället gjort att det är viktigt att stärka upp så man inte åker ur. Jag tycker damsidan kunde haft kvar sina 4 div 1 or och gått upp i 2 st allsvenskor istället om någon säsong.
 
Uppgången till SSL dam då. Jo där ska lag 1-4 kvalspela har det snackats om, jag är inte helt 100 säker på om det är spikat även på damsidan men är lite undrande då hur det ska grejas mot SSL dam då borde ju 3 lag åka rätt ur den. Att det i många år varit en mer eller mindre skyddad verkstad för damelitserielagen vet ju alla om och det har vart lite pinsamt tycker jag att man ska kunna ta 7p på 26 matcher och ändå hänga kvar. Är man inte bättre ska man inte lira i SSL enligt mig. Hoppas de gör något bra där också.
 
Sen försvann dubbelmatcherna i dam SSL och det tycker jag är negativt för det är tungt ekonomiskt för damklubbarna som inte är i närheten av herrarnas publiksiffror tyvärr. Personligen hade jag gillar dubbelmöte med en såkallad roadtripp en helg upp till Umeå och spela mot både IKSU och Dalen OM även IKSU och Dalen hade dubbelmatcher mot säg Pixbo, Karlstad eller något annat söderlag. Tänk att man är tränare för ett dam ssl lag säg Pixbo och man åker o möter Dalen på lördagen och sen på söndagen möter IKSU som vilade på lördagen och har pigga ben, inte jättesportsligt va? Bedöm själva.
 
Det är ju lite trist när det blir som när Dalen säljer sin hemmamatch och lirar dubbelmatch borta mot Endre, ironin i det hela var om jag inte minns fel att Dalen vann båda matcherna, snacka om att skratta hela vägen till banken där. Men så ska vi väl inte behöva ha det ändå, synd om Dalens hemmafans som missade att få se ett kul lag som Endre.
 
Ja det var lite tankar om allt möjligt, just nu börjar jag få lite abstinens för innebandycoaching igen. Gick så långt så jag coachade vårt korplag när jag var förkyld igår, hur det gick......stryk med 2-10 men....vi vann ändå på wo med 3-0 för laget vi skulle möta dök inte upp så vi fick plojlira mot ett annat lag, invecklat japp men jag räknar mig ändå som obesegrad coach i år. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0