Sista omgången för denna säsongen!

Då ska serien färdigspelas, mest av akademisk betydelse då allt som är något att prata om är avgjort.
 
Helgens matcher.
 
2013-03-16   
Pixbo Wallenstam IBF - IBF Älvstranden Se matchinfo
IBK Vänersborg - Hovshaga AIF Se matchinfo
Sportlife Kungälvs IBK - FBC Engelholm Se matchinfo
Warberg IC - Fröjereds IF Se matchinfo
IK SödraDal - Olofströms IBK Se matchinfo
IBK Vöikers - FBC Kalmarsund Se matchinfo
 
Match 1. Derby och här borde Pixbo vilja få lite respekt och ära med sig då de haft en tuff säsong, ändå har de gjort det rätt så bra med tanke på att de spelat "ärligt" i år och inte plockat upp och ner spelare från elitlaget. Tips 4-4
 
Match 2. Vänersborg vill nog också visa sig från sin bästa sida i div 1 för sista gången denna sejour för sin hemmaplan. De skriver att det är orättvist att de åker ur serien, jag säger tvärt om, de har gjort för lite mål och även om de spelat fint spel så måste man göra mål och vinna matcher och de är ganska många poäng från att hänga kvar. Jag trodde laget skulle komma på 8e plats inför säsongen och fick lite skit för den låga placeringen som jag tippat, det visade sig istället vara för högt. Flera skador och sjukdomar som stör här. Tips 3-5
 
Match 3. Kungälv har inte mkt att hämta här, de har krigat på och inte lipat utan kört på med en positiv anda och ska ha all respekt för det. Jag efterlyser fortfarande en storklubbssatsning kallad av mig själv "Bohus IBK" där Marstrand, Ale, Kungälv och Surte jobbar ihop mot ett elitlag på damsidan. Kanske inte funkar om inte styrelsegubbarna vill bryta barriärer, vad vet jag? Tips 2-6
 
Match 4. Warberg brukar vinna mot Fröjered men det brukar bli relativt jämnt i de sista mötena i alla fall. Tips 7-5
 
Match 5. SödraDal vinner för de vill komma 2a och hemma ska de göra så även om Olofström hittat bra form på slutet men nu när de kan slappna av och kontraktet är fixat så är de rätt nöjda ändå. Tips 5-3
 
Match 6. Vöikers blev lite av en besvikelse då jag trodde mkt mer på dem, de möter stabila Kalmarsund som är i ingenmansland. Denna matchen blir nog full fart framåt och mkt mål. Tips 5-6
 
Thorbjörns tips.
 
Pixbo-Älvstranden 2-4
Vänersborg-Hovshaga 4-2
Kungälv-Engelholm 5-4
Warberg-Fröjered 5-6
SödraDal-Olofström 7-2
Vöikers-Kalmarsund 5-3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0