På fredag smäller det!! (uppdaterad)

SSL kvalet för damerna, Sala mot Warberg och Uppsala mot Telge.
 
Match 1. Sala som vann sista matchen och det höjde nog moralen avsevärt för att gå in med x antal förluster i rad inför ett kval är inte bra och möta ett lag som vunnit sin serie och är vana att vinna hade inte vart optimalt. Salapubliken brukar sluta upp bakom bygdens lag och kan de få den 6e spelaren med sig dvs de ca 500 på läktarna så blir de svårslagna. Jag tror ändå att Warberg har större trupp och bättre spets faktiskt än hemmalaget men SSL tempot är högre och där har Sala en fördel av att vara vana vid att det går lite fortare. Svårtippat men tror att matchen slutar såhär. Tips 4-4 (och suddenseger för Warberg.)
 
Match 2. Uppsala får favoritskapet i form av hemmalaget och får mitt tips här. Tips 4-3
 
Lägger in Filipssons och Rostens tips nedan, vet inte om Thorbjörn vill vara med, skriv era tips som en kommentar eller maila [email protected]
 
3 p för rätt resultat efter 60 minuter, sudden räknas ej. 1p om det blir rätt teckan 1 X 2 alltså.
---- 
 
Filipsson motiverar sina tips nedan.
 
Tips till SSL-kval:

Sala-Warberg: 3-7

Tror bortalaget besitter den kompetens som kommer att krävas för att dyrka upp Salas tighta försvar. Får Warberg sitt passningsspel o fungera fullt ut. Då tror ja ingen stoppar dem i detta kvalet.

Uppsala-Telge: 6-3

Ett tips som jag egentligen har svårt att motivera. Grundar det på att min uppfattning är att mellersta serien varit lite svagare i år. Lockerud tog 35 poäng och Hagfors 28 säger en hel del.
 
------
Thorbjörns tips nedan.
 
Sala-Warberg 6-3 Har sett Warberg vid några tillfällen i år och jag tycker att dom är sämre än förra året, så mitt tips går till Sala.
 
Uppsala-Telge 5-2 Uppsala är väldigt starka i år och på hemmaplan fixar dom 3 poäng.
---------
 
Rosten (Göte Rosth) tippar som följer, nedan och motiverar lite, taget från hans blogg.
 

Sala – Warberg   3-2

Jag tror att Sala har lite fördel att komma ”uppifrån” så här i början av kvalet. Sala har en bra hemmapublik som kan hjälpa till att föra laget mot en seger. Stor press på Warbergs tjejer som ”bara inte får misslyckas” ställer till det i första matchen.

Uppsala – Telge   4-6

Jag tror att norra serien är lite svagare än mellersta. Uppsala får möta ett Telge som skruvat upp kvalitén i slutet av serien. Telge ser kvalspelet som en bonus och går ut med ett leende på läpparna. Målvakterna Linnea och Elin, tror att Linnea får stå, är serien bästa. Vad är det Viktor försöker mörka ;)  inget lag utlagt inför matchen?

 

 


Kommentarer
Postat av: Rosten

Här har du mitt tips:
http://blogg.innebandymagazinet.se/rosten/2013/03/22/nu-blir-det-kval/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0