Omgång 2 i kvalet till dam SSL!

Dessa matcherna spelas söndag.
 
2013-03-24   
Sala Silverstaden IBK - FBC Uppsala Se matchinfo
Telge SIBK - Warberg IC Se matchinfo
 
Match 1. Sala har hemmafördel och har fått tillbaka självförtroendet efter 2 raka segrar om man räknar den sista i SSL. Jag tror de vinner här även om Uppsalas tränare har sagt att de är bättre än flertalet SSL lag, alltid lätt att säga det, upp till bevis istället nu. Tips 6-4
 
Match 2. Telge tror jag personligen är kvalets svagaste lag och jag tror inte de vinner här även om de är piskade att vinna hemma. Tips 3-6
 
De andra nissarna inväntar mina tips och ligger lågt än så länge, lägger ut deras tips efter att de droppar in. :)
----------
 
Rosten tippar detta.
 
Telge - Warberg  4-3

Telge har inte förlorat någon seriematch i "hemmaborgen" denna säsong och jag tror inte de gör det idag heller. Warberg som gick in i kvalet som stora favoriter och pressen efter första kvalförlusten sätter press på laget. Telge gjorde ett bottennapp mot Uppsala och jag tror på ett helt annat Telge i denna matchen.

Sala - Uppsala   3-5

Ett derby som Uppsala vinner på hetare vilja. Jag tror helt enkelt att Uppsala kommer att kämpa ner Sala.
 
-------
 
Thorbjörn tippar såhär.
 
Sala-Uppsala 5-3 Känns som att det kan bli en riktig rysare, men tror att Sala med sin SSl-rutin vinner detta slaget.
 
Telge-Warberg 3-7 Viktig match för Warberg som börjar kvalet med 2 raka bortamatcher, dom brukar inte förlora 2 matcher i rad så dom får mitt tips.
 
 ---------------------
Filipsson skriver såhär.
 
Jaha, då ska vi se hur de andra tippat :)

Allvarligt, man tippar väl vad man tror oavsett vad andra tycker!

Sala-Uppsala: 5-4

Här tippar ja med hjärtat. Prata med Mich (Michelle Linhart med ibk Vänersborg som moderklubb) häromdagen och hon var "tokladdad" Hon är absolut värd lite framgång så som hon sliter.

Telge-Warberg: 4-4

Innan kvalet var ja helt övertygad om att Warberg skulle klara det. Efter fredagens match så tvivlar ja. Sämst när det gäller verkar tyvärr vara Warbergs melodi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0