Sommarlov

Ja den här tiden på året mitt i sommaren så står väl de flesta bloggar och innebandysidor ganska stilla.
 
Det finns inte mycket att skriva om, håller själv på att slutföra det sista med jakten på nyförvärv åt Fröjereds if dam som jag hjälpt en del i vår/sommar. Tror säkert jag lagt en bra bit över 100 timmar på samtal med spelare osv. Det är kul när det börjar dra ihop sig.
Sen är jag ruskigt besviken och förvånad på vissa som inte ens kan höra av sig trots att de lovat det osv, sådant är ruskigt oprofessionellt måste jag säga. Hur svårt kan det vara att ge raka besked, det är det värsta jag vet, velande hit o dit, säg för fan ja eller nej eller vart skon klämmer, bättre det än att hålla på o komma med undanflykter som om man skulle bli sur om någon säger nej? Vissa säger nej andra ja, så funkar det ju.
 
En annan aspekt är alla talangfulla innebandyspelare, både tjej som kille som lägger av utan att ha ens kämpat något. Att vid minsta motgång bara sluta eller inte orka, jag tycker synd om de som inte har samma talang utan kämpar år ut och år in och inte kommer dit de vill, men sånt är ju livet. Jag önskar i alla fall att ni talanger kämpar på för talang är ingenting utan hård träning och mental styrka att komma över små hinder och inte ge upp vid minsta motgång i livet.
 
Sista blir en provträning i slutet av Juli och sedan är förhoppningsvis truppen komplett och laddningen för damlaget inför säsongen, jag tror de med lite flyt och skärpa kan nå ett SSL kval.
 
Själv så kommer jag inte se så mycket av Fröjereds matcher i år då jag kommer träna Falköpings herrar, men den 5oktober är en spelfri dag och då kommer jag se matcherna som går i Arena Skövde.
 
Jag är faktiskt riktigt sugen på att se Lockerud vs Lidköping i div 1 herr premiären den 14 september, men vi har lagfest samma dag så det blir nog inte så lätt, det hänger på när festen börjar.
 
För att förtydliga lite så innebär lagfest att umgås med lagkamrater/tränarkollegor och ha roligt t ex tävlingar, uppträdanden mm, inte att supa sig svinfull och röja. Speciellt då det kommer vara minderåriga med.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JB

Att spelare inte kan bestämma sig eller struntar i att svara fast man bestämt att man ska höras av känner vi igen också. Varför detta uppförande ökar vet jag inte. Nittiotalister är väl allmänt ouppfostrade antar jag...;)

Svar: Vet inte heller, ändå är 90- talisterna uppväxta med alla möjliga former av kommunikation, de kan ju inte gå 10 m utan sin mobil..
David Karlsson

2013-07-12 @ 14:33:10
Postat av: Västgöte

Hur är din syn på att tränare ska vara tillsammans hela tiden? Kan det inte vara bra om de får ha roligt själva en kväll på en lagfest?
Jag tror det kan vara bra att man har lite avstånd till sina spelare annars blir det lätt så att man hela tiden måste tänka sig för vad man gör och säger när tränaren är med. Tror det är nyttigt att man får umgås utan tränaren närvarande ibland. Kan även leda till problem med relationer och rykten mellan spelare och tränare.

Berätta gärna din syn på det!

Svar: Både och, man måste kunna ha lite roligt utanför innebandyn men att gå ut på en "supafest" med spelarna är inget jag tänker göra. Senast var vi ledare där o käkade och åkte hem kl 21 och killarna festade vidare, lugnt och städat så länge vi var där. Fyllesnack mellan tränare o spelare är ingen bra idé om du frågar mig. Hoppas du fick svar på din fråga.
David Karlsson

2013-07-12 @ 20:16:10
Postat av: Håkan Moberg

Bra sida! Intressant läsning och bra tankar! Trots att det som du skriver står något stilla på sommaren =)

2013-07-21 @ 20:53:48
URL: http://stoppaplast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0