Helgens matcher i div 1 södra, omg 19.

Följande matcher spelas i helgen.
 
2013-02-23   
IBF Älvstranden - FBC Engelholm Se matchinfo
IBK Vänersborg - Sportlife Kungälvs IBK Se matchinfo
Warberg IC - Olofströms IBK Se matchinfo
IBK Vöikers - IK SödraDal Se matchinfo
Fröjereds IF - FBC Kalmarsund Se matchinfo
2013-02-24   
Pixbo Wallenstam IBF - Hovshaga AIF Se matchinfo
 
 
En omgång som kan ta död på några lag faktiskt.
 
Match 1. Engelholm spelar om silvret i serien och kommer komma laddade för att ta poäng, piraterna är i mittens rike och kommer troligtvis inte komma varken bättre eller sämre än de ligger till just nu på en 5e plats. Rätt så svårtippad match men jag tror Engelholm är starkare faktiskt. Tips 3-5
 
Match 2. Vänersborg åker ur serien om de inte vinner här, det är så enkelt det är. Jag tror de vinner här med 5-2.
 
Match 3. Warberg har inte rosat markanden med storsegrar på sistone och i och med att de är klara så vet jag inte hur motiverade dem är. Gästerna har allt att vinna här och behöver ta fler poäng för att hänga kvar då de ligger på rätt sida om strecket just nu. Tror ändå Warbergs klass ska avgöra mot Olofströms motivation. Tips 7-2
 
Match 4. Vöikers spelade bra mot Warberg men fick ändå 0 poäng, men jag tror d evinner här även om SödraDal ligger o fightas om en andraplats i serien. Tips 5-4
 
Match 5. Det brukar bli jämna matcher mellan Fröjered och Kalmarsund, ska själv försöka kika lite. Jag tippar oavgjort här. 4-4
 
Match 6. Pixbo fick en extradags vila vilket inte är fel då de och Fröjered spelade igår torsdag. Hovshaga är ett bra stabilt lag och Pixbo är ett bra hemmalag som jagar poäng. Jag tror Pixbo vinner matchen. Tips 5-4
 
 
Thorbjörns tips som hans säger att han kör tvärt emot mina tips förutom Warberg denna gången. :)
 
Älvstranden - Engelholm 5-4
Vänersborg - Kungälv 3-4
Warberg - Olofström 12-1
Vöikers - SödraDal 5-7
Fröjered - Kalmarsund 4-6
Pixbo - Hovshaga 3-5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0