Nytt i Fröjered!

Läs mer på länken, www.frojeredsif.se
 
Läste på magget att Engelholm tappat 13 spelare ur sin trupp. Det är det jobbiga med tjejer, faller en ifrån så faller oftast bästa kompisarna ifrån också, varför gör tjejer allt i grupp? Ja det är nog något man inte får svar på här i alla fall, jag tycker synd om Engelholm men det finns oftast en förklaring, var det för dålig satsning på damlaget med träningstider mm, eller fanns det annat som lockade med jobb osv i andra städer. Just småstäder i dagens Sverige har ju det svårt när det är ont om arbete, högskolor mm.
 
Tyvärr kommer vi nog inte ha många småstadslag kvar i de högre serierna på sikt då spelarna flyr till storstäderna. Jag tycker det är synd för det är en enorm charm i småstäderna, publiken är mer trogen för ärligt talat hur kul var det att spela mot vissa stockholmslag i div 1 dam med 30 på läktarna o då hade vi själva med 10 från vår egen buss. Alla ska vi inte säga nu såklart, men se på Djurgården som har världens kanske bästa damlag, i alla fall ett av de 4 bästa, kan knappt få dit 200 pers i en storstad.
 
Nej mer lag som Sala och även Lockerud när de var uppe på damsidan hade mycket publik trots att det gick dåligt var det 400 där o heja på sitt lag. Såg ju Visbys fall och när Endres pengar tar slut blir det säkert samma sak där, hur många spelare från Gotland har de kvar? Hur länge till kan Mora locka spelare när det kommer fler gymnasier, inte så länge till tror jag då Mora som by inte är den mest attraktiva med jobb mm ( jag har vart där),
 
Jag hoppas småstadsklubbarna finns kvar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0