Kvaldramatik i Västergötland!

 
Börjar med det bästa och roligaste. Borås krossade IBK Succé med hela 23-3 totalt och jag vet inte om det någonsin har blivit så stora siffror i ett kval till div 1. Såg hemmamatchen och det behövdes 2 perioder för att kvalet skulle kännas avgjort då Borås hade hela 9-1 ledning. Starkt jobbat Borås.
 
Lockerud låg illa till borta mot Zenit från Göteborg ett lag jag känner till bra då jag faktiskt gjort 1 träning med laget när deras tränare och en av mina bästa vänner, Lars-Göran Kivinen höll i laget. Det var ett ungt talangfullt lag och några år senare nu så ser man att det gått bra för dem. Har även spelat lite småmålsinnebandy med flera av dem också, skönt gäng och nästa år är det säkert deras tur. 6-2 ledning förvandlades till 7-8 förlust mot Lockerud och kanske borde Zenits ledarstab agerat lite och inte tappat det. Lockerud vann hemmamatchen med uddamålet och klarade av att gå upp i div 1, de har försökt i många år och missat varje gång, kan det vara 3 eller 4 försök tidigare, jag kommer inte exakt ihåg, men grattis Lockerud.
 
Lidköpings damlag vann div 2 och när jag såg dem så var de överlägsna, har även sett toppkonkurrenterna Tygriket och Fagerhults damlag och inte något av lagen har imponerat på mig. Serien är ruskigt dålig och det petas mycket med klubbor och inte så mycket fysiskt spel som krävs i div 1, och spelet är otroligt lättläst, men deras motståndare i kvalet spelar ju också i div 2, Munkfors vann den värmländska div 2 och i det laget hittade man några rutinerade namn.
 
Lidköping vann hemma med 5-3 inför storpublik.
Bortamötet hade Lidköping 3-0 ledning efter 10 minuter i första perioden och totalt hela 8-3 i det läget.
 
Vad hände sedan??? De tappar till 6-4 förlust under 60 minuter och släpper in 7-4 i sudden Death och där försvann div 1 platsen som i princip de hade i handen.
 
Skrämmande att inte bara grisa hem det för jag är övertygad om att inte "Munken" hade kunnat spela runt mot ett disciplinerat försvar och göra så många mål, ska bli mycket intressant att läsa referatet och få inblick i denna genomklappning.
Lidköpings damer kvalade för några år sedan 3 år i rad och föll varje år, kanske de skulle anlitat en mental tränare inför kvalet? Micke Svensson i Alingsås brukar ta åt sig sådana uppdrag ett tips inför nästa år i alla fall. Dock kanske lyckan vänder och Lidköping trots allt får en gratisplats om något lag drar sig ur så gråten kan bytas mot glädje som det gjorde när Fröjered förlorade i sudden mot Hagfors för 3 år sedan. Västergötlands damlag har inte vart något vidare bra i kval sammanhang, tror faktiskt det bara är Vänersborg ifjol som lyckats gå upp via kval utan att få någon gratisplats de sista tio åren samt en gång tidigare mot GS 86 var det 7 år sedan kanske, rätta mig gärna om jag har fel.
 
Mer om SSL damernas kval imorgon tisdag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0