Tipset div 1 södra omgång 2. (uppdaterat)

Jag går ut först och kör mitt tips så de andra vet hur de inte ska tippa. :)
 
Sedan undrar jag varför förbundet inte tagit ut domare till flera av matcherna idag onsdag då man ska kalla domare före match minst 3 dagar före, är det domarbrist i år eller? Såg även att ett domarpar dömde 3 matcher i premiäromgången (fre, lör och sönd), går det inte att sprida ut det mera eller vad har hänt då damspåret ska vara ett specifikt för daminnebandyn och ett gäng domarpar ska döma de matcherna, dock gillar jag när herrdomare från t ex Div 1 och uppåt dömer damer, för då får spelarna använda kroppen. De flesta ledare man pratat med vill ju att det ska tillåtas närkamper och inte blåsas så fort någon ramlar, hoppas domarna i div 1 dam låter spelarna kämpa utan att vara i fokus i år för sista åren har det varit väldigt varierande men det har gått åt rätt håll ska jag också säga.

Följande matcher spelas.

2012-09-29

IBK Vöikers - IBK Vänersborg Se matchinfo

Olofströms IBK - IBF Älvstranden Se matchinfo

Fröjereds IF - FBC Engelholm Se matchinfo

Warberg IC - Sportlife Kungälvs IBK Se matchinfo

2012-09-30
FBC Kalmarsund - Hovshaga AIF Se matchinfo

IK SödraDal - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo

Match 1.
Vänersborg förlorade båda matcherna mot Inglestad/Växjö när de möttes för 2 år sedan, det gjorde att Vänersborg åkte ur serien när de blev nollade mot seriens jumbolag. Jag tror de har lärt sig läxan i år och kommer va riktigt taggade och fokuserade hela vägen in i mål och vinna.
Tips 3-6

Match 2.
Olofström har jag tippat att åka ur i år och efter premiären ser allt ut som om jag kommer få rätt även om en match inte säger så mycket. Tror piraterna vinner på rutin och bättre spelarmaterial.
Tips 2-6

Match 3.
Svårtippad match som jag ska se live tänkte jag. I Båstad piskade Engelholm upp Fröjered lätt enligt uppgifter, serie är något annat men jag tror på en jämn match, kan lätt bli sudden här också.
Tips 5-4

Match 4.
Att möta Warberg när man är ny i div 1 fick jag själv reda på när vi mötte dem med Fröjered för 2 år sedan i en träningsmatch, vi orkade i en period (1-0) sedan rasslade målen in och blev 14-4, tror på något liknande här faktiskt.
Tips 13-1

Match 5.
2 lag som vann i premiären, tror hemmalaget Kalmarsund vinner matchen då de har hemmaplan och jag tyckte de hade ett bättre spel ifjol än hårt kämpande Hovshaga som dock är tuffa att möta.
Tips 6-4

Match 6.
SödraDals premiär och då får vi se hur de står sig i år, ryktas ju om att de tappat några bra spelare och är Pixbo verkligen så dåliga eller är Warberg så bra då det blev 12-0 förlust i deras premiär, ja det får vi allt se.
Tips 7-2
 
Johan Fredbergs rad ser ut så här, inte så olik min faktiskt. :)
 
Match 1 4-6

Match 2 3-6

Match 3 4-2

Match 4 9-2

Match 5 5-3

Match 6 7-3
 
Sist men inte minst, Thorbjörns tips.
 
Match 1 3-5

Match 2 2-10

Match 3 6-3

Match 4 12-0

Match 5 4-4

Match 6 11-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0