Dålig hemmapremiär!

FIF tjejerna gjorde en dålig hemmapremiär mot Engelholm. Gästerna utnyttjade en bjudning i första bytet och smiskade in 1-0 efter 12 sekunder och det är ju ingen bra start direkt för hemmalaget.

Något längre matchreff är jag inte intresserad av att skriva men det håller inte att sumpa så många skottlägen genom att ta i för kung och fosterland och skjuta 3-4 meter över och utanför som hemmalaget gjorde och dessutom aldrig ha någon framför kassen som är där o stör målvakten, bortalaget sköt löst och på mål med folk som högg på returerna och ledde rättvist med 4-1 inför sista.

Fif kom ikapp till 3-4 efter en bra tredjeperiod men när det skulle avgöras så fick de inte in bollen utan släppte in 2 i öppen kasse.

Idag var faktiskt ingen hemmaspelare förutom Amme Svensson i målet, som kom upp i normal standard och även tränartrojkan kan betydligt bättre och borde toppat upp laget mycket tidigare speciellt då förstafemman kändes som ett hot varje gång de var inne. På läktaren satt i alla fall jag och hoppades att de skulle få spela vartannat byte när övriga inte hade någon större dag, de bästa måste få spela så mkt de orkar om man ska vinna matcher som dessa. Det ska även sägas att förstafemman inte heller var på topp idag...

Personligen tycker jag att FIF försöker spela en innebandy som endast några få klarar av, att söka diagonalare i tid o otid så det blir kontringar håller inte mot rutinerade lag. Engelholm spelade smart och basicinnebandy funkar visade det sig och de åkte hem med 3 poäng.
 
Dagens domarpar Hampe och Henrik från Göteborg var riktigt bra tycker jag, 2 killar jag känner lite sedan jag bodde i Göteborg. Jag hoppas förbundet ser hur bra de två är och satsar på dem, välkomna tillbaka till Tidaholm grabbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0