Tipset div 1 södra omgång 4.

Nu kommer mitt tips med lite motiveringar, har haft mycket att stå i och igår var det innebandy som gällde men nu ska jag lägga in mitt tips inför helgens matcher.
 
Match 1. Vöikers mot Pixbo. Svårtippat men Vöikers vann ju stort i derbyt och om de kan rida på trenden så borde de vinna nu, kan även bli en reaktion av mätthet så de slappnar av och slarvar så Pixbo istället snor med sig 3poäng, ja mkt svårtippat. Blir ändå hemmaseger i mitt tips. 5-3
 
Match 2. Olofström mot Engelholm. Söderderby eller vad man kan kalla detta så har jag för mig att matcher mellan dessa båda lag är lite av "hatmatch" i alla fall var det så förr om åren och jag tror det sitter i väggarna. Blir nog tufft och hårt och jämnt. Dock tror jag Engelholm är ett bättre lag i år och vinner matchen. Tips 2-4
 
Match 3. SödraDal mot Kungälv. SödraDal känns som en given favorit och det är inte de här matcherna Kungälv måste plocka poäng i så de kan spela utan press här. Tips 7-3
 
Match 4. Fröjered mot Hovshaga. Ifjol såg jag detta mötet och det var en jämn match som Fröjered vann med uddamålet har jag för mig och i ärlighetens namn hade de lite flyt men det ska också sägas att skärpan fanns när lägena kom, något som inte alls fanns i sista hemmamatchen mot Engelholm. Nu måste nyckelspelarna leverera mål helt klart för detta blir en tuff match och laget ligger just nu sist!!! Tips 6-4
 
Match 5. Warberg mot Vänersborg. En match där gästerna inte måste ta några poäng och säkerligen inte heller räknar med det, dock blev det inga jättesiffror för 2 år sedan när lagen möttes och Vänersborg har många spelare med rutin som inte går bort sig så lätt, dock hänger de inte med i tempot som Wic har. Tips 6-3
 
Match 6. Kalmarsund mot Älvstranden. Gästerna har börjat bra och inte förlorat än men här tror jag de förlorar. Kalmarsund är nog ruggigt taggade efter förra helgens debackel. Tips 5-4.

Kommentarer
Postat av: Stefan

fortfarande ingen kommentar angående Fredbergs "benämning" av Älvstranden? I allafall jag väntar tålmodigt...

Svar: Han kanske inte har sett det, jag ska fråga honom om han vill berätta storyn, rätt kul namn ändå tycker jag, garvade lite lätt åt det. Tror dock han skrev det med glimten i ögat och att det inte är någon större grej faktiskt utan mer något man kan garva åt.
David Karlsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0