Fröjered vann i sudden efter rysare!

Men ska det behöva bli så här spännande egentligen? Njae det vet jag inte riktigt. Fif började klart bäst men Pixbo IBF krigade och LÖPTE sig in i matchen och tog vara på en hel del bjudningar.
 
Jag blev imponerad av nr 55 i pixbo Mimmi Olsson tror jag hon heter, riktigt snabb och duktig spelare men i övrigt har Pixbo inte i närheten av så bra spelare som de som de hade när jag mötte dem med Vänersborg 2009/2010.

Men de krigade och kämpade och sprang och de fick nästan med sig en seger, 2 ribbskott hade de faktiskt så nära var dem. Ibland kan ett kämpande kollektiv slå ett mera spelskickligt lag och det var nära idag kan jag säga.

Jag själv ser ofta tyvärr lite väl kritiskt på lag jag tränat då jag vet att spelarna kan så mycket mera men jag måste vara ärlig och säga att förstafemman var riktigt bra offensivt,medans andrakejdan de offensiva spelarna var riktigt dåliga, tappade bollar, sprang hela tiden med en hand på klubban och mycket märkliga grejer, nej ni kan 10 ggr bättre för det var ursäkta mig det sämsta jag sett på länge från Fröjered. Laget har en bra bit kvar till fjolårets nivå, jag saknar mycket Lisa Jansson idag, en spelare som krigar i alla närkamper 60 minuter och gör ett jobb i det tysta, Lisa din roll uppskattades som fan av mig ska du veta, otroligt viktigt med sådana spelare.

Jag ska såklart inte bara klaga utan vill lyfta fram Anna Nordmark på backen, hon gör mycket som ni yngre spelare behöver lära er. Att gå in med kropp och ha foten bakom klubban när bollen kommer studsande, ATT BARA SPELA EN ENKEL PASSNING IBLAND.
Det var ingen slump att hon var kapten när jag va tränare för hon går in rejält i alla närkamper och där behöver många yngre lära sig för det petas för mycket med klubban, både i Fröjered och Pixbo.

Anna var enligt mig en av de bästa på banan idag. Jag hoppas hon fortsätter hela säsongen ut för hon är lagets viktigaste spelare på backsidan alla dagar i veckan.

Kämpa på Fif och slit på så kommer det trepoängare också.
 
Skönt med domare som tar utvisning när motståndarna slår bort bollen när ens lag får frislag, domarna i div 4 bara ignorerar detta som är otroligt spelförstörande och irriterande när man vill sätta igång spelet snabbt, se och lär div 4 domare det SKA vara utvisning när någon slår bort bollen när de får frislag emot sig, finns ingen jävla gråzon där. Martin och Jonas var helt okej i matchen som vanligt.
 
Matchfakta nedan.
 

Matchhändelser

      
Period 1
04.58 Mål 1-0 Fröjereds IF
07.43 Mål 2-0 Fröjereds IF
15.16 Utvisning U2
(Hårt spel 2 min)
Pixbo Wallenstam IBF
17.34 Utvisning U2
(Slag)
Fröjereds IF
18.44 Mål 2-1 Pixbo Wallenstam IBF
19.23 Utvisning U2
(Upprepade förseelser)
Fröjereds IF
Period 2
05.26 Utvisning U2
(Fördröjande av spelet)
Pixbo Wallenstam IBF
06.40 Mål 3-1 Fröjereds IF
14.17 Mål 4-1 Fröjereds IF
18.26 Mål 4-2 Pixbo Wallenstam IBF
Period 3
03.09 Mål 4-3 Pixbo Wallenstam IBF
18.24 Time out     Pixbo Wallenstam IBF
19.07 Mål 4-4 Pixbo Wallenstam IBF
19.07 Time out     Fröjereds IF
Sudden death
03.13 Mål 5-4 Fröjereds IF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0