Silly season koll.

Ja vad händer där, ska försöka kika igenom några av lagen i dameliten idag och se om jag kan följa upp fler lite senare.

Inte så jättemycket har hänt med Rönnby, de fick Lovisa Frisk från Södertälje en tjej som min vän "Rosten" alltid pratat bra om så det blir säkert en kandidat till "årets rookie" de har även fått Sofie Hellqvist från Hagfors som säkert vill vara med i snacket om en målvaktspost, spännande att se vem som blir nr 1 av dem om det blir någon av dem.

På minussidan kommer ju mv Hanna Pettersson kännas mkt, och förmodligen försvinner även Petra Weiss som jag tycker är jävligt bra då hon kan skapa mkt på sina offensiva löpningar. Även
Katarina Tuominen och Hillevi Carlsson ska enligt uppgifter sluta så det känns som om laget bör förstärka något mer än bara målvaktssidan tycker jag även om de hade flera unga bra i Rönnby Ungdom som jag mötte för 2 år sedan som tränare.

Betyg 1-5 på sillyseason blir 2, de har tappat mer än de förstärkt även om de unga blivit ett år äldre.

Jönköping då som är närmsta klubben geografiskt har ju en liten "Fröjeredskoloni" numera. Lilly, Angelica, Johanna, Malin spelar ju där numera, man tänker att hade Fröjered haft de fyra hade de kunnat spela om en Elitserieplats men det är svårt att behålla toppspelare speciellt när man kommer från en liten "bonnhåla" där det inte finns så mkt jobb mm att erbjuda ungdomarna. Blir spännande att se om Jik kan leverera i år, de borde absolut fightas om en 8e plats och slutspel men det har man sagt om många lag förr om åren som ändå vart i botten, jag ska försöka se några matcher i höst för de har ett kanonbra lag på pappret tycker jag.
De har förstärkt med flera bra spelare från div 1 och de bör blomma ut tycker jag, Angelica Högberg (vann div 1 s poängliga), Johanna Johansson (tuff back), Malin Strandh (fd kapten i Östra), Rebecka Sunesson (var en av Lockeruds bästa spelare i div 1 m). På förlustkontot ses Sara Anteryd men hon spelade inte så mkt ifjol då hon var gravid och att åka land och rike runt som nybliven mamma känns ju inte så aktuellt så hon spelar div 1 med Fröjered vilket känns mer lagom.

Silly season betyg 4
, Jik får mkt bättre lag och alla som var med under förra säsongen har fått känna på eliten vilket är viktigt.

Karlstad då, vågar man skriva om dem för några verkar ju tro jag hatar den klubben vilket jag inte gör, däremot skriver jag alltid vad jag tycker och ni som inte gillar det och är från Karlstad bör inte läsa mer nu kan jag säga. De "snackar" varje år om att nu ska vi storsatsa och gå till slutspel osv och förra säsongen hade de faktiskt fått in lite mer folk och såg bättre ut än på många år, ändå var de med i botten som vanligt vilket jag tycker var en underprestering, de borde vart några platser högre upp ändå. I år basunerade de ut att vi ska ha hit toppspelare osv, jag smålog för mig själv och tänkte att det lär aldrig hända och vad har de värvat i år då?

Malin Prestberg från Skattkärr (som åkte ur div 1 och gjorde 6 mål och 6 assist stod det i NWT.se) man kan inte se något om det på deras hemsida i alla fall men kanske mörkar de alla stjärnvärvningar och släpper dem dagen före seriestarten så jag får stå här med lång näsa?

I alla fall var det sämsta som kunde hända att Skattkärr (stavade jag rätt nu?) åkte ur div 1, nu har de ingen klubb att värva spelare av och har de några egna unga talanger, jag har då inte hört talas om någon egen produkt som blivit storspelare på många år utan det har vart klart flest "Skattkärrare" man hört talas om som blommat ut, rätt eller fel?
Hagfors som är kvar i div 1 i deras region verkar inte vara jättesugna på att deras spelare ska gå dit för det finns nog allt en stor rivalitet men det är bara vad jag läst mellan raderna.

På hemsidan är allt dött, nyheter står det sista 2011-08-30 det visar verkligen hur proffessionell och fantastisk klubben är då de verkligen ger sina fans nyheter och uppdateringar om hur det går för laget, har nog inte sett mkt sämre någonsin i landets högsta serie, det fanns ju i alla fall ett referat från träningsmatchen de vann mot Skattkärr med 8-1 på försäsongen 2011, inte dåligt det. Ärligt talat det finns inga undanflykter Karlstad skärp er. Kul att ert herrlag gick upp i SSL men damlaget bör väl inte helt dö ut för det eller? Finns det ingen i en sådan stor stad som kan uppdatera en hemsida och få lite fart på allt.

Tror ni att jag bara sitter här och hittar på för att smutskasta så måste ni kika själva.

http://www.karlstadinnebandy.se/

Nu ska jag skriva en sak som kommer få folk att vända sig i graven men detta får ni tolka som ni vill. Det bästa för Karlstad Innebandy vore att de ringde upp folket i Skattkärr och bad dem gå ihop och låta dem sköta hemsida och en stor del av organisationen då de är riktigt bra på det. Du kan vara hur bra du vill på innebandy men du måste kunna ha en bra organisation och det kanske även är en bidragande orsak hur allt funkar runt om som t ex med hemsida mm som gör att toppspelare inte vill komma till klubben. Lycka till i serien Karlstad.


Silly season betyg. 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0