Mer preseason.

Fröjereds damer (div 1 s) träninsspelade mot Lockerud (div 1 m) ikväll och av det jag såg som var ca halva matchen (barnen började bli trötta) så tyckte jag väl det var sådär. Hemmalaget missade otroligt många chanser och det har man inte råd med när serien börjar, gästerna som då ledde med 4-2 sköt bättre, lösa skott men ändå placerade som gick in samt styrde in ett mål i pp på tok för lätt utan att någon försvarare tryckte till. Hemmalaget gjorde i alla fall ett ruggigt snyggt mål när Mikaela Svensson dunkade in en boll i bortre krysset från en bra bit ut efter en fin diagonalpass i förstaläget. Mikaela som idag spelade framåt och där tycker jag hon är klart bättre än på backen där hon inte kommer med så mkt i spelet, klart bästa Fröjeredspelare av det jag såg.

Lagen ska mötas igen och då tror jag inte det blir så otroligt mycket bjudningar för det borde båda tränarteamen vara mycket missnöjda med, 9 av 10 chanser som uppstod var faktiskt bjudningar på mittplan eller i uppspelsfasen och det är ju 1 månad kvar men den månaden går fort.

Lockerud har jag sett spela under många år och har nog aldrig sett dem så här dåliga och slarviga (darriga). Visst de har säkert tappat ett antal rutinerade spelare eller så var de inte med nu men de har en hel del att jobba på om de ska vara övre halvan i år tycker jag.

Även Fröjered har en del att jobba på om de ska upprepa fjolårets fina prestation med tätkänning efter halva serien för div 1 södra känns stentuff med så etablerade trupper som nykomlingarna har. Inom kort ska jag tippa div 1 södra och även mellersta men där går det mer på chans.

Matchen slutade 5-6 och lagen ska mötas igen om ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0