Roadtrip i Borås!

När man är på inköpsmässa i Borås så träffar man massa intressanta folk. En "skröna" som fortfarande lever kvar är den klassiska att det finns ca 65% brudar i Borås. Har hört av anonyma personer att det är i princip omöjligt att misslyckas med att få "hugg" i Borås. Vi städade pojkar är ju uppe på rummet före kl 23 varje kväll så våra respektive damer behöver ju inte vara oroliga men det finns ju kollegor som är mer för party som är ute till småtimmarna. En fråga då till er som bor i Borås med omnejd, är den gamla skrönan sann? Det som talar mycket för att den faktiskt är sann är ju att Borås är en textilstad och inom textil är det ju mer tjejer som arbetar, vore ändå kul med några röster från Boråskillar eller tjejer om detta ämne.

Ska blogga lite mer om innebandy i slutet av helgen när vi har lite roliga träningsmatcher att berätta om.

Måste ändå skriva detta nu även om det kanske är lite känsligt men va fan det får man väl ändå ta att någon har en åsikt och jag vet ju att det inte bara är jag som tycker nedanstående men jag står för det och kan ta om någon skulle säga samma sak om mig utan problem.

Läste en grej som fick mig att haja till på innebandymagazinet om Linköpings damlags nya ledare som hyllade lagets tränare Roland och att han tagit laget till nya höjder osv. Jag har mött Linköping 2 år på raken och måste ändå säga tvärt om att under Rostens ledning var de klart vassare samt att de inte hade stjärnan Sara Bergström så jag förstod inte alls något av det alls. All respekt till Linköpings lagledning osv men mig har de faktiskt inte imponerat på under föregående säsong, visst vi hade väl flyt mot dem borta osv men vi vann ändå båda matcherna. De har en jättechans att göra något bra denna säsong i Linköping om de får till det men att hylla ledarstaben efter denna säsongen känns ju lite fel om man ser resultatmässigt tycker jag, men deras tid kommer nog allt i denna säsong.

Vill inte kasta skit på någon nu men jag har ändå alltid vart ärlig i min blogg och jag hyllar gärna de som bör hyllas men detta kändes inte helt hundra tycker jag o det är ju min åskit som skrivs här.


Kommentarer
Postat av: Spelare

Nej David där har du nog inte riktigt koll. Eftersom jag varit spelare under båda kan jag säga att det varit som natt och dag dessa två år. Senaste året tog laget enorma steg framåt med en riktig tränare.

2011-09-09 @ 23:45:05
Postat av: Lisa

Jag håller med dej. Helt fel att hylla ledarna förra säsongen. Ledarna hade ett bra lag att jobba med, bara att de inte lyckades med laget tyvärr.



2011-09-10 @ 17:29:26
Postat av: David

Ja såklart att man som spelare gillar vissa tränare mer o vissa mindre. Dock gick jag efter lagets prestation i mötena med mig som tränare som jag skrev, jag har ju inte vart med på träningar osv.

2011-09-10 @ 18:51:33
Postat av: Knalle av världsklass

Skrönan som du kallar det stämmer, att man får napp i Borås är klart sant men man skall också nämna att Borås faktiskt är en stad där det faktiskt vimmlar av skönheter, och förmodligen är staden en utav de städer i Sverige där det finns flest snygga brudar per kvadratmeter , hahahaha.

2011-09-10 @ 19:15:03
Postat av: Pub-lik

Tycker att Linköpingstränare verkar ha stora problem med att få ihop riktiga femmor, han laborerar hela tiden med olika spelare på olika platser. Tror inte att dom vinner serien i år även om dom har bästa laget i serien.

2011-09-10 @ 21:12:28
Postat av: Lisa

Tror inte Linköpingstränaren förstår vad trygghet är och hur viktigt att ha det i laget. Genom det "Pub-lik" säger genom att man laborerar hela tiden så skapar de inte trygghet hos spelarna precis.

2011-09-11 @ 01:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0