Nyinvigning av nya klubban!

Jag har kört med zone 369 i några år nu och efter att bladet har fått en spricka så blev det beslut att köpa en ny. Förr hade man kanske 3-4 klubbor att välja mellan men numera finns det kanske 100 aktuella. Jag valde i alla fall klubban nedan på länken. Denna modellen och spontant känns det riktigt bra. Har testskjutit lite i huset och försökt dribbla av min stora dotter Olivia som vill ha min klubba istället för hennes egen som inte alls är rolig. Får nog snart muta henne med en ny tror jag. Minsta dottern Freja kan ju sitta upp hålla i sin lilla klubba (avslagen gammal exel) och när vi spelar så kryper hon efter, det ska bli kul när tjejerna får spela i samma lag om några år, men tills dess blir det innebandy på golvet hemma. Kör gamla sedvanliga hooken med en liten fiskekrok så man kan håva in bollen och köra gamla hederliga snurrfinten om någon forward skulle tjuvrusa, den och "jihdefinten" är de två jag kan men det räcker när man är back, bollen ska ju slås uppåt utan brytning det är ju det viktigaste, dribbla och greja får forwards göra, man får vara glad om man täcker skott och håller tätt bakåt istället och gör ett höstlöv per säsong. :)

http://www.zone.se/supreme.htm


Det är klubban 3a uppifrån, Supreme outbreak curve 1.5

Dags att sticka till träningen snart i alla fall och spela in den.

En kul grej är att Fröjereds herrlags tränare beklagade sig i tidningen för att det var så få spelare på träningen, jag hade ställt frågan om jag och kompisen fick komma och träna men varken ovan nämnde tränare eller lagledaren jag också frågat om träningstider hörde av sig till oss så vi kände oss inte välkomna direkt, tji för FIF då får de ha träningar med några få på träningen, vi gick istället till ibk hjo där det har vart bra fart på träningarna och vart mellan 12-20 st och riktigt kul att spela. Får se om Fröjered vill möta oss i en träningsmatch, frågan är i alla fall ute från Hjos håll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0