Fröjered och Vänersborg spelade oavgjort!

En match där Fröjered var klart bättre i första och ledde med 2-0 som kunde vart mera faktiskt. Jag tror faktiskt inte Vänersborg hade mer än max 1 skott på mål då alla deras skott inte ens var nära o träffa målet, riktigt dålig skärpa eller så hade de problem med golvet. Det jämnade ut sig lite mer i andra och Vänersborg gjorde 2 mål på kontring och Fröjered gjorde 2 i slottet där de rullat boll bra i anfallszon, matchbilden var att FIF spela mer runt och Vbg kontrade mest. 4-2 inför sista perioden då.

I sista så gjorde gästerna ett 3-4 mål men direkt efter satte hemmalaget 5-3 och då såg det stabilt ut men efter nytt slarv och en kontring från Vänersborg (4:e målet på just kontring) så blev det darr igen och med 3 minuter kvar ca så tog gästerna ut sin målvakt och spelade 6 mot 5 och notoriska Ximena slog in en retur lite retfullt enkelt till 5-5. Coach Löfborg i Fröjered bjöd på att även han ta ut keepern och spela 6 mot 5 sista minuten då Fröjered skapade tryck men matchen slutade 5-5.

Ändå rätt så rättvist även om Fröjered hade mer spel men när de slarvar med diagonalpassningar och i uppspelen så blir man straffade mot bra lag precis som jag skrev efter matchen mot Huskvarna, en totalt onödig match att tappa segern i faktiskt tycker jag då de kunde safespelat när de hade 5-3 och bara dunkat ner djupt i sarg, man kunde också från coachhållet toppat upp på de mer rutinerade spelarna men i träningsmatch ville väl de låta alla spela så mkt som möjligt men i alla fall så måste hemmalaget minimera slarvet i mittzon för som sagt tidigare så är det på det man släpper in målen idag.

Ljusglimtar i bortalaget tycker jag var Maria Olsson som agerar med pondus och styr laget bra, hon hade gått in i vilket div 1 lag som helst och även i hälften av alla elitserielag. Går inte vänersborg upp i div 1 är jag mycket förvånad om hon harvar kvar i en skitserie som div 2. Sen tycker jag även Belinda Johansson såg pigg ut, lite trist att Ximena inte får spela mera då hon är en mycket sevärd spelare och även om tränarna kanske vill ha ett annat spel så måste man använda spelare som har de spetskvalitéerna hon har då hon är dödlig i slottet.

I Vänersborg saknade jag Jenny Andersson, Matilda Larsson och Ida Fälth som alla slutat spela, den sistnämnda Ida som skadade sig när jag var tränare men som kört rehab och skulle vara bra igen, Vänersborg hade behövt dessa 3 mycket bra spelare om de ska gå upp i ett kval, serien vinner de säkert men jag är tveksam om de fixar ett kval på så här tunn trupp om de får några skador på någon nyckelspelare samt att de bara har en målvakt då Malin Karlsson inte vart med i år.

I hemmalaget tycker jag Jennifer Johansson såg pigg ut och även Sofia Häll spelade bra och hade en fin assist när hon slog en fin genomskärning samt Karin Johansson som styrde bra i försvaret.

Nästa helg är det seriepremiär, kul att det äntligen börjar.

Fröjered möter Hovshaga som förlorade med 3-4 i träningsmatch mot Kalmarsund, en match som säkert kommer att bli tight och tuff mellan Fröjered och Hovshaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0