Tipsdags igen!!!!!

Denna vecka är det veckomatcher och det är en klar fördel för hemmalagen helt klart och det komer jag tänka på när jag lägger mina tips.


2011-10-26


Warberg IC - IBF Älvstranden Se matchinfo
FBC Kalmarsund - Olofströms IBK Se matchinfo
2011-10-27


Fröjereds IF - Ale IBF Se matchinfo
Tvååkers IBK - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
2011-10-29


Malmhaug KFUM IBF - Fröjereds IF Se matchinfo
Hovshaga AIF - IK SödraDal Se matchinfo


Match 1: SERIEFINAL!!! Ifjol vann piraterna i varberg men i år blir det förlust, det är som sagt veckomatch och Wic har ett ännu bättre lag i år. Tips 7-4

Match 2: Svårtippad match faktiskt, känns som oavgjort faktiskt. 4-4 5-4 i SD.

Match 3: Min match jag ska bevaka, Ale är inte så dåliga som när jag dömde dem senast för några år sedan när de fick storpisk mot Partille utan de har vunnit div 2 Göteborg före bl a duktiga Lerum och de har gjort bra ifrån sig i säsongsupptakten så det blir en tuff match. Hemmalaget har vunnit 3 av 4 men inte med några stora siffror och av det jag sett har FIF gjort 1 bra period och det var 3e mot Hovshaga och det kommer nog behövas sådant spel för att ta 3 poäng här. Tips 6-4

Match 4: Tvååker trodde jag skulle kunna knipa någon poäng mot Östra och det gjorde dem inte så jag tror nog inte de får så många poäng i år om de ens spräcker nollan. Pixbo som tappat en del av sina div 1 lirare och rutinerade rävar är inte så bra som ifjol och året innan då de hade blivande stjärnor som Fylke, Andebratt mm. Men Pixbo brukar ändå vara ett bra spelande lag så de får mitt tips här. Tips 3-5

Match 5. En uppskjuten match från omgång 3 som ska spelas nu. Ännu en tät match för Fröjered och att åka långt och möta Malmös målsnåla lag blir tufft. Tips 3-3 3-4 i SD (Jennifer Johansson avgör)

Match 6. Hovshaga har börjat komma igång och jag skrev efter preimären att de inte var ett dåligt lag på något sätt. Här blir det stryk dock även om det blir tight. Tips 3-4

Filipssons tips kommer nedan:


Warberg IC-IBF Älvstranden

Jädrar va kul det varit att se denna match! Egen träning går dock givetvis före :). Det är nu Warberg skall visa att man är seriens bästa lag. De har dock inte visat sig bäst när det gäller tidigare, så jag e lite orolig. 5-4

FBC Kalmarsund-Olofströms IBK

Vet inte om man kan kalla det derby!? Kalmar tror jag e bättre än tabelläget. Definitivt bättre än Östra. jämnt och tight tar jag för givet. 4-6

Fröjereds IF-Ale IBF

Nu får vi se hur Fröjered klarar av att föra matchen mot ett på pappret sämre motståndare. Får de en tidig ledning så kan det nog rinna iväg. Lyckas Ale i börja kan det bli riktigt jämmt :) 6-3

Tvååkers IBK-Pixbo Wallenstam IBF

Dags för Pixbo att förstärka laget så att de tar de poäng som krävs för att inte åka ur. Detta på en annan hårdsatsande klubbs bekostnad. Spännande och se vilken klubb det blir i år!? Förra året var det vi i IBK Vänersborg som blev lidande :) 3-7

Malmhaug KFUM IBF-Fröjereds IF

Oj vilken svårtippad match. Kan sluta i princip hur som helst tror jag. Fröjered har en tuff match mot ALe i benen. Det kanske fäller avgörandet!? 5-3

Hovshaga AIF-IK SödraDal

Hittills har mina påpekanden gällande Södra Dal "enkla" spel kommit helt på skam, då de imponerat storligen. Hovhaga har ja "nollkoll" på. hmmm... 3-5

Kommentarer
Postat av: Fd pixbo

Tror inte pixbo har riktigt samma bredd av riktigt duktiga spelare i år som de haft de två tre senaste åren i Div 1. De har tappat inte bara Fylke,Andebratt och Thoresen till eliten utan även Catrin Arbelius (Varberg), Malin Eriksson "elit"(skadad)Emelie Södergren (slutat) Ellinor Ebworth, även hon skadad, tror jag.

Vad jag vet var dessa spelare mycket viktiga i tidigare Div. 1 laget

2011-10-26 @ 23:33:12
Postat av: David

Du har helt rätt i det du skriver. Men de måste ju fortfarande skapa nya talanger, man kan inte stå och vara nöjd med det som varit, man måste jobba hårt med varje årskull.

2011-10-26 @ 23:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0