Summering div 1 södra dam.

Nuså är man hemma från träningen och det är dags att uppdatera hur helgen gick och även tipstävlingen där Filipsson fixade en spik.

Matcherna slutade såhär.


2011-10-22


IBF Älvstranden - FBC Kalmarsund 6-4
Pixbo Wallenstam IBF - Hovshaga AIF 2-8
Olofströms IBK - Ale IBF 6-5
Fröjereds IF - Warberg IC 3-7
2011-10-23


IK SödraDal - Malmhaug KFUM IBF 3-1
Östra SK Jönköping - Tvååkers IBK 6-4


Tipsen då:

Match 1. DK tips 4-6, CF tips 6-4. Dk 0p, CF 3P Starkt jobbat av Filipsson, mitt skrälltips gick inte in.
Match 2. DK tips 7-4, CF tips 5-3. 0p Pixbo verkar svagare i år än på många år.
Match 3. DK tips 6-2, CF tips 8-1. 1 p var även om matchen var mkt jämnare än vi trott, Ale är bättre än vi tror.
Match 4. DK tips 3-8, CF tips 4-8. 1 p var igen, nära nära men ingen spik.
Match 5. DK tips 7-3, CF tips 5-5 DK 1 poäng, CF 0p.
Match 6. DK tips 4-6, CF tips 4-4 0p var.


Tipstävlingen då. David 25p Filipsson 23, spännande värre. :)


Omgången i sig då, inga jätteskrällar faktiskt, Tvååker ligger illa till och det är ju ingen skräll då jag tippade dem stensist med denna kommentar i Augusti månad. (Åker ur så det skriker om det, att de vann div 2 Halland säger inte mycket då det distriktet knappt har några a-lag att tala om). Tror faktiskt jag kommer få rätt där faktiskt.

Warberg vann programenligt i Tidaholm även om de fick tufft motstånd. Älvstranden har 5 raka segrar men de har ett tufft möte mot Warberg nu, seger där och de har nedförsbacke resten av serien. Hovshaga tog en fin skalp mot Pixbo och kommer kämpa för allt de har för att hänga kvar.

Ale tippade jag näst sist, kanske de kan överbevisa mig, jag får nöjet att se dem på torsdag och funderar faktiskt på att testa att köra en liveblogg där med livematchreferat under matchen om det finns något intresse för er som läser att se det, kanske några från Ale som sitter hemma och undrar hur deras lag skulle uppskatta det. Får se om jag får låna tjejens laptop och fixa en bra internetuppkoppling, lovar inget men det vore kul att testa igen som jag gjorde för några år sedan när jag bevakade div 2. Vill ni jag ska köra en liveblogg så skriv en komment i så fall så kanske jag fixar det.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jaaa uppdatera live från Ale matchen! :)

2011-10-25 @ 07:13:44
URL: http://anjeee.blogg.se/
Postat av: J

Jag läser gärna om du live-uppdaterar Ale-matchen!

2011-10-25 @ 13:33:21
Postat av: Glenn

Skulle va jävlig kul att se den matchen, bra om du fixar detta kan tyvär inte följa med Ales dam på torsdag

2011-10-25 @ 16:34:17
Postat av: Stefan

Tror säkert att "livematchreferat" uppskattas , speciellt då bland de bortasupportrar som ej mäktar med en Tidaholmsresa på torsdagskvällen..

2011-10-25 @ 17:49:25
Postat av: Ale-fan

Fixa gärna en live rapportering.

Hälsningar

En som hoppas på Ale

2011-10-25 @ 17:59:16
Postat av: Ale-fan

Fixa gärna en live rapportering.

Hälsningar

En som hoppas på Ale

2011-10-25 @ 18:00:01
Postat av: Fd pixbo

Beträffande pixbo kan jag berätta att de i år har ett nästan nytt lag i div 1. Jämför du laguppställningar från tidigare år så är det stora förändringar. Jag tror att de flesta som är i de laget nu tidigare spelade i pixbos div 2 lag.



förövrigt har du en mycket läsvärd blogg

2011-10-26 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0