Försnack div 1 södra omgång 5.

Helgens matcher är följande:

2011-10-22


Olofströms IBK - Ale IBF Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - Hovshaga AIF Se matchinfo
IBF Älvstranden - FBC Kalmarsund Se matchinfo
Fröjereds IF - Warberg IC Se matchinfo
2011-10-23


Östra SK Jönköping - Tvååkers IBK Se matchinfo
IK SödraDal - Malmhaug KFUM IBF Se matchinfo


Match 1: Tips: 6-2 Olofström är alltid hemmastarka och Ale har aldrig imponerat på mig så jag kan inte se något annat än en stabil hemmaseger.

Match 2: Tips: 7-4 Såg inte att Pixbo lagt till några elitspelare än i alla fall så tror att hemmalaget vinner med några mål.

Match 3: Tips: 5-6 Älvstranden är klara favoriter här men...............någon gång kommer det skrällar så varför inte här. Jag tror i alla fall Kalmarsund snor poäng här.

Match 4: Tips: 3-8 Warberg är klassen bättre än alla lag i div 1 södra, 4-14 förlust blev det ifjol när jag tränade FIF när vi mötte Warberg på bortaplan. Fif är 1 år äldre och ett bättre lag efter att ha spelat 1 år i div 1 så några sådana siffror ska det inte bli men Warberg är ändå ett bättre lag även om det förhoppningsvis blir en jämn fight.

Match 5: Tips 4-6 Östra känns ju som favorit men jag varnar ändå för att Tvååker kan få en liten kick när de fått in Therése Larsson som gjort några år i Pixbo och i deras div 1 lag sista åren. Inte för att hon ensam kommer frälsa Tvååker men en spelare med rutin som kan dra med sig de andra är viktigt. Förlust här för Tvååker och de kan nog sikta in sig på div 2 spel nästa år, vinst här och de är med i racet ihop med en hel drös lag.

Match 6: Tips: 7-3 Lagen från Söder får göra upp där jag tror hemmalaget är starkare och mer rutinerat, men i regionsderbyn kan ju allt hända.

Filipsson tips:

Olofströms IBK-Ale IBF

Klasskillnad mellan lagen. Även om Olofström är sämre än förra året, så är de överlägsna, då årets serie är betydligt sämre än förra året. 8-1

Pixbo Wallenstam IBF-Hovshaga AIF

Som vanligt rena Lottot att tippa Pixbo. På hemmaplan borde de dock få ihop ett slagkratigt lag. 5-3

IBF Älvstranden-FBC Kalmarsund

Kan nog blr en jämnare match än många tror. FBC tror jag är bättre än vad tabellen visar. 6-4

Fröjereds IF-Warberg IC

Ett riktigt Elddop för Löfborgs tjejer :) Nu får vi svaret om Fröjered skall kunna vara med i toppen och överaska i år. Ja tror tyvärr inte det, då jag anser att när vi i Redstars spelar på toppen av vårt kunnande är bättre än Fröjered. Självklart håller jag dock tummarna stenhårt för hemmaseger.
4-8

Östra SK Jönköping-Tvååkers IBK

Oj va svårt. Två lag som jag tror kommer åka ur div I. Skall Tvååker ta några poäng på bortaplan, så är det nu. 4-4

IK SödraDal-Malmhaug KFUM IBF

Hittills har "BRÖT" laget Södra Dal imponerat resultatmässigt. Men spelmässigt tror jag ändå inte att de kommer vara topp tre!! 5-5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0