Damatik i Sparbankshallen i Tidaholm!

Man har väl fått en del gråa hår som tränare men idag fick jag några till som publik, det blev en holmgång mellan Fröjered och Kalmarsund. Missade första perioden då jag själv spelade match men det stod 1-0 när andra drog igång.
Man fick se ett rappt bortalag som dominerade perioden och var snabbare och slog fina diagonalare när de ställde om och drog in 2 direkskott just på diagonalpass. Efter 13 minuter så händer det lite grejer. Föjereds Angelica Högberg på sig ett matchstraff för snack vilket var totalt onödigt som alla förstår, tänker inte gå in mer på det.

Då tappade bortalaget allt, Fif kämpade hårdare och klarade 7 minuter boxplay utan att gästerna fått till mer än några fösare som Amme i hemmakassen plockade som äpplen och vräkte på utkast till de 2 anfallande Fröjeredspelarna som var inne och mycket riktigt kom 2-2 när Jennifer Johansson fintade bort gästernas keeper efter ett fint utkast av Amme och lade in 2-2. Med 2-2 inför sista så stod matchen och vägde men återigen var Jennifer Johansson het och drog in en backhand som satt gött, lite flytmål javisst men du missar alla skott du inte skjuter (Wayne Gretzkys ordspråk som jag gillar). 3-2 till FIF men glädjen blev kortvarig (ca 30 sek då gästerna gjorde samma sak drog iväg ett skott som letade sig in i dålig vinkel och 3-3. Fif svarade på nytt på en frislagsvariant och Lisa Jansson fick dra in ett skott bakom en skymd målvakt till 4-3 och gästernas momentum dog lite där. Återigen åker FIF ut och gästerna är återigen riktigt sega i sitt pp, det är på tok för svårt och de får inte till så jättemycket och FIF kan bli fulltaliga och kämpa ner gästerna tiden ut och ta 3 poäng.

Rättvist, nej men när är idrott rättvis? Eller man kan se det på 2 sätt, Fif hade flyt som gjorde 1 mål mer, jo det är sant men gästernas 9 min i pp utan att göra mål är inte okej på div 1 nivå, där kunde de vunnit matchen men det kan ju sitta lite i huvudet när man åkt på stryk i två matcher. Spelmässigt tycker jag (och flera jag pratat med på läktaren) gästerna Kalmarsund var det klart bättre laget och deras förstalina var klart bäst på planen med nr 7 Sara Nyström, nr 28 Emma Andersson och nr 97 Annie Nilsson (bara 14 år snacka om framtidsspelare).

Fröjered hade Johanssons som toppade idag i det blå laget och de bärgade segern, Karin, Johanna och Jennifer, de 3 var riktigt bra idag.

Att Kalmarsund nu förlorat 3 matcher är ingen fara, jag kan garantera att de inte kommer åka för de har en vass förstalina och ett bra innebandytänk, de påminner lite om Rönnby U ifjol som i och för sig åkte ur men Kalmarsund fixar ändå detta.

Fröjered har fått en bra start men de kan bättre ändå framåt tycker jag, segern idag var ändå viktig så glappet neråt håller i sig.

Klart bra domarinsats som vanligt av Martin Jonsson och Jonas Gustavson från Lidköping som alltid låter spelarna kämpa med kroppen och utvisningarna de tog kändes klockrena från där jag satt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0