Framtidens stjärnor på plats i Tidaholm!

Var med min stora dotter Olivia och kollade lite newbody cup innebandy där man kan se framtidens innebandystjärnor göra upp om ett avancemang i newbody cup för flickor 13 och 15 år tror jag att det var. Det brukar kallas inoficellt för sm även om det inte riktigt har sm-klass, ja lite svårt att hänga med hur det egentligen ligger till, jag är inte helt hundra på det i alla fall men det blir slutspel för de som går vidare i alla fall. Fröjered ställde upp med ett lag i varje klass och deras flicklag brukar stå sig ganska bra när de spelar.

Såg en halv match för det var ungefär vad min dotter pallade med innan hon ville hem och se på pippi men vi hann i alla fall spela lite i pausen med de större grabbarna.

Fröjered ledde matchen med 3-1 när jag gick, första perioden dominerade dem och ledde med 2-0 men Mullsjö ryckte upp sig i andra och tryckte in 1-2 reducering efter ett antal chanser räddats av Jonna Lindh i kassen. Kort efter så snodde Julia Adolfsson i Fröjered bollen och löpte ifrån sin back och sprätte upp 3-1 i krysset, ett vackert klassmål och jag tror det var hennes andra mål i matchen, där har vi en blivande stjärna om hon satsar vidare.

Tyvärr tappar man ju lätt ett antal tjejer när de blir äldre och andra intressen börjar komma med skola, killar och annat men spelarna här i en småstad är mycket tighta då de växt upp ihop och säkerligen kommer fortsätta och sikta på att slå sig in i a-laget i div 1 om något år.

Det är mycket kul att se på de unga tjejerna när de kämpar och sliter på planen och alla är lika glada när det blir mål oavsett vem som gjort det, jag längtar tills mina döttrar är stora nog att börja spela i ett lag, än så länge är det innebandy hemma på parketten (som får mkt stryk) gäller.


Kommentarer
Postat av: stefan

Angående NewBody och "inofficiell" så tror jag det finns en regel eller policy om att man innan 15-års ålder ej får kalla en tävling för "Officiel"..



Har väll att göra med toppning och utslagning etc. skulle jag tro...

2011-11-06 @ 16:32:24
Postat av: David K

okej, tyvärr är det ju en del klubbar som toppar långt ner i åldrarna men det känns som man ältat det ämnet så många gånger förr.

2011-11-06 @ 17:06:17
Postat av: stefan

Jo det har helt klart "ältat's" en del,men är det ändå inte snudd på dubbelmoral när förbundet anordnar en turnering som helt klar inbjuder till toppning? Det lyser ju ändå "SM" om det hela..



Från det ena till det andra.

Vet ej hur bevandrad du är i GBG innebandyn på herrsidan men ta gärna en titt på detta , smått fantastiska resultat !

http://www.innebandy.se/Templates/IDA/MatchInfo.aspx?PageID=106388&MatchID=616334&epslanguage=SV

fick iallafall mig att "små-le" så här på söndagskvällen.../ ha det gött!

2011-11-06 @ 18:42:50
Postat av: David K

Rätta mig om jag har fel men var det inte gamla Bräckanradarparet Hilmersson & Bengtsson som spred poäng förr i tiden i de rödsvarta???????

2011-11-06 @ 18:52:44
Postat av: stefan

Det behöver inte rättas!!

2011-11-06 @ 19:27:22
Postat av: Anonym

Rätt David, lite äldre & långsammare bara

2012-02-01 @ 19:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0