Sista matchreferatet då!

Förlust mot Telge och som vanligt så leder vi i 3e perioden (3-1)men orkar inte ända fram i mål och det är faktiskt inte så konstigt när vi har en tunn trupp. Matchen slutar 3-5 sista i tom kasse men Telge kom ändå undan med blotta förskräckelsen då vi hade gyllene lägen att kvittera i slutminuten.

Båda lagen hade folk borta av olika anledningar och det är inget att snacka om tycker jag men vissa lag vill gärna påpeka hur många de har hemma, helt ointressant tycker jag (dock inte Telges heacoach). Man har de man har, i vårt lag vill jag hylla de som fick chansen när några var borta för de gick in och gjorde det bra så jag vill ge extra ros till Lisa Jansson, och 14 åringarna Moa Schönning & Matilda Schyberg och till Freja Lindh (13 år) som visar att de är sugna på att nästa år på allvar slåss om att få speltid.

Målskyttar var Angelica Högberg och Anna Nordmark som satte var sitt friläge och Sofia Häll som satte ett långskott.

Jag är jättenöjd med vår prestation och får vi ihop en riktigt bra tredjekedja nästa år så kommer vi inte tappa våra tredjeperioder och vi har 7 förluster (flesta med uddamålet) där vi haft ledning i tredje perioden (21p) med 21 p till så hade vi vart topplag så enkelt är det, vi måste bredda vår trupp och jag hoppas det finns några duktiga spelare som vill komma och spela i vårt lag nästa år och vara med på resan. Sen har alla unga fått ett års rutin från div 1 och förhoppningsvis lagt på sig lite muskler mm vilket också är viktigt.

Fröjered kan mycket väl komma topp 3 nästa år men det krävs ett hårt arbete, resan från träningsmatchen i juni mot Lerum har betytt att många spelare lyft sig enormt och lagmässigt är vi på en helt annan nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0