Genomgång av södra ettan!

Getingboet har krymt till 3 lag som slåss och nu blir fokusen på det.

Tabellen ser ut så här där kampen är.

7. IBF Älvstranden 21 6 6 9 118 - 114 28 (4)
8. IK SödraDal 21 7 4 10 84 - 92 27 (2)
9. IBK Vänersborg 21 7 5 9 93 - 104 27 (1)


Lag 9 åker ner till helvetet (div 2).

I sista omgången möts följande.

2011-03-13


IBF Älvstranden - Ingelstad/Växjö 08 IBF Se matchinfo

IBK Vänersborg - Jönköpings IK Se matchinfo

IK SödraDal - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo


Matchutgången tror jag blir så här.

Älvstranden bör inte missa ännu en straffspark som de gjorde när de förlorade mot Engelholm. Piraterna vinner.

Vänersborg har förlorat alla gånger jag tippat att de ska vinna så nu tippar jag förlust mot seriesegrarna Jik, då vinner de säkert.

SödraDal hade jag inte trott skulle få stryk av Pixbo normalt sett men efter att Pixbo förlorat stort hemma mot Östra så har troligtvis inställningen och viljan helt försvunnit, jag vet hur tuffa Pixbo brukar vara hemma i "rävlyan" men nu verkar det som om rävarna gått i idé som björnarna och de förlorar säkert stort här om det inte kämpar och sliter.

Summan av detta blir i så fall att Vänersborg åker ur div 1 efter 5 säsonger och de 3 senaste före denna topp 3 placeringar, jag som fd tränare kan inte förklara detta alls, speciellt då de runt jul och framåt haft de flesta toppspelarna att tillgå. Kanske någon kan förklara det för mig?

Kommentarer
Postat av: Josefin IBF Gbg

Ja, förklaringen är att hela 4 lag åker direkt ur. Helt fel serieupplägg enligt mig. Max 2 lag bör åka rätt ner och ett 3:e borde kvalspela mot regionens bästa Div 2-lag. Att SIBF försöker förbättra Div1 har jag svårt att se med en sådan här lösning. 4 st div 2-lag ska inte upp i en och samma serie samtidigt. Katastrof rent seriemässigt med andra ord. Tråkigt dessutom att bli avhängd redan efter ett fåtal omgångar.

2011-03-07 @ 17:28:48
Postat av: David K

Jag kan bara hålla med dig, jag tror inte det finns ett enda div 2 lag som kan mäta sig med lagen som blir 4e sist i någon av div 1 och det tror jag alla vet utom de på förbundet som gör det lätt för sig själva. Att sedan inte segrarna går upp är pinsamt när de har en stängd elitserie.

2011-03-07 @ 17:36:44
Postat av: Nille

Håller med er om detta fullt ut! Sjukt att flytta ner 1/3del av div1 lagen till div2 medans 1 lag åker ur elit och ett får kvala...... Skyddad verkstad som gäller i elitserien....... Pinsamt!!!

2011-03-07 @ 21:19:27
URL: http://nillelana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0