5 min utvisning är hårt men det SKA vara HÅRT straff också!

Folk har pratat om att 5 min utvisning ska bort från innebandyn och syftar till Hyvärinens 5a i måndagens SSL match. Jag anser att det är skitbra att domare tar de utvisningarna (5 min) för gör dem inte det får vi se rövatacklingar a la Danien Dahl och Henrik Qvist mm som vi såg varje år på domarkursen och fega domare som bara tog 2 or när det skulle vara minst 5 tom matchstraff.

Nej vill vi gå tillbaka till förstörar innebandyns tid med bentacklingar, hakningar och sargtryckare? Då bör varje lag ha 40 spelare i truppen i alla fall. Spela schysst eller sitt av tiden och håll käften helt enkelt. Det är min åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0