Pixbo annonserar efter nya tränare!

Se länken.

http://www.pixbo.se/annons.html

Funderar lite när man läser att allt låter ju jättevackert i annonsen, diskuterade lite med en tränarkollega att det blir ju grymt mkt tid med innebandy osv men en kul grej att göra om man är ung och inte har familj osv. Däremot vad händer om det sportsliga skiter sig, får man då sparken är man inte bara utan tränarjobb utan också arbetslös.

Jag ställer mig frågan lite enkelt, vågar man söka ett sådant tränarjobb, tja visst kan man få sparken från ett vanligt civilt arbete också men där är ju inte kraven sådana direkt eller?

Jag tänkte faktiskt lista mina topp 5 lag jag helst skulle vilja coacha någon gång i framtiden.

1. Granlo. Blev erbjuden ett tränarjobb för några år sedan i Sundsvall City men då det misslyckades med att finna jobb i Sundsvall så rann det ut i sanden tyvärr, men jag gillade staden och folket jag träffade och numera ingår många från City i Granlo så det är tränarjobbet jag helst skulle vilja ha, de spelar i norra Allsvenskan nu.

2. Mullsjö AIS. Känns som en kul outsider och en förening som har mkt lovande ungdomar som kan nå långt i framtiden bara de lyckas hänga kvar, hade gärna tränat dem i Allsvenskan också, de har också lyckats bra med att locka en trogen publik.

3. Färjestaden (Allsvenskan). En förening som har en mkt trogen publik och är bra på att få fram unga killar.

4. Umeå City (SSL) En klubb jag alltid gillat och det är lite för det är lillebror i staden samt att de ofta spelat en snabb innebandy och jag gillar Umeå som stad.

5. IKSU (Dam Elitserien) Av damklubbarna i Sverige tror jag att IKSU skulle vara något för mig, norrländsk mentalitet gillar jag där man sätter LAGET för JAGET vilket tyvärr inte alla gör, de har bra förutsättningar med sin träningsanläggning och bra fysfolk runt om så man kunde fokuserat på själva innebandyn vilket jag gillar. Sen bor ju också Ingrid där så jag hade haft en bra läktaranalys att ta hjälp av och det är guld värt. :)

Med detta säger jag inte att jag är rätt man att träna de ovan nämnda lagen utan mer att de är föreningar jag fått en positiv bild av och gärna hade velat vara verksam i om läget hade funnits.



Kommentarer
Postat av: Ingrid i Umeå

Visst är du välkommen till innebandyns huvudstad. Men det finns MÅNGA andra som gör det där med analyser bättre än mig.

Du kan få mina favoriter... om det skulle bli aktuellt med en tränar karriär i Umeå. :)(men snällt sagt om mig)

2011-01-14 @ 17:21:46
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0