Toppen tappar igen!

Då var det Telges tur att tappa poäng som serieledare när man endast mäktade med 1 enda mål på 60 minuter borta mot Rönnby ungdom, att bara göra 1 enda mål är riktigt svagt faktiskt och kollar man den oficiella skottstatistiken så var Rönnby bra med i matchen.

Självklart så har Hässelby allt i egna händer nu om de vinner resten av matcherna (vet inte vad jag tänkte på först när jag försökte mig på att räkna lite då Hässelbys match inte var klar). Jag kan i princip skriva under på att både Hässelby och Telge kommer tappa poäng i någon mer match än i deras egen för båda lagen verkar börja darra nu när det ska avgöras, det har vi ju sett de senaste omgångarna. Kanske Köping kan tuta på som tåget och köra förbi?

För Rönnbys del var poängen viktig för nu är de endast 3 poäng efter oss i Fröjered, men vi gillar läget då vi har varit som bäst när det har varit som viktigast o vinna matcher. Nästa omgång möter vi Farsta borta och Rönnby ska åka till Täby, efter den omgången möts vi i en match som kan avgöra vilket av lagen som spelar i div 1 nästa år om inte något av Värmlandslagen skulle kamma 0 på de matcherna som är kvar, bollen är rund.

Hässelby ser programenligt ut att vinna mot Råsunda, står efter 2 perioder 6-2 till Hässelby, jag har 8-2 på mitt tips och hoppas lite extra på det. Johnny var rätt nära då han hade tippat 1-3 till Telge och ruskigt nära då han tippat 4-2 mellan Fröjered och Linköping (res 4-1).

Kanske Köping och Täby bjuds in i serien om topp 2 fortsätter och tappa poäng.

Kommentarer
Postat av: Nille

Om Hässelby slår Telge går dom väl om med 2poäng?

2011-02-08 @ 22:24:14
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

Ja det klart, fan tänkte inte på att Hässelbys match inte var klar när jag skrev..Trött kanske hehe..

2011-02-08 @ 22:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0