Lockerud fick äntligen poäng!

Det var väl för skönt för hur pinsamt hade det inte vart och blivit nollade i elitserien när man har den historian de ändå har. Men det blir ändå väldigt tufft att nå kvalplatsen och om jag ska vara ärlig så känns Sala, Telge och Jik mycket starkare än de 3 sista lagen i Elitserien. Jik som redan är klara behöver ju inte spela på småskadade spelare och tejpa osv utan kan träna på rätt sätt för att toppa formen i kvalet, de kan också mixa lite olika uppställningar inför olika matchutgångar, kanske till och med spela 6 mot 5 i slutet av matcherna just för att träna på det i matchsituationer, något i alla fall jag hade utnyttjat då det är guld värt att vara förberedd för det i ett kval. Om Sala slår StenSture så kan de göra samma sak och troligtvis kan Telge också testa lite om Köping slår Hässelby om de själva vinner så gör de ett ryck då. Synd i alla att inte alla div 1 vinnarna går direkt upp nu när de gjorde om div 1 till 12 lags serier, tänk om nästa år och VÅGA plocka ner de 3 sästa i dameliten så det blir lite fight om det, bästa vore om de lät 4e sista i damelit gå till kval mot de 3 tvåorna i en mycket intressant kvalgrupp, jag ser framför mig fyllda läktare, dramatiska matcher och ett jäkla drag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0