Hur slutar div 1 mellersta? Jag tror så här!

Aktuell tabell om ni scrollar neråt lite.

Det är alltid lika svårt varje år att se in i framtiden och förra året hade jag väl lite rätt men inte någon spik direkt.

Föregående inlägg visar tabellen, nu ska jag kika hur det slutar. Tar det intressanta topp och bottenstrid, ni i mittens rike får ursäkta men ni är ointressanta i dagsläget.

1. Telge 56 poäng, de tar 3p mot Linköping och Fröjered och spelar oavgjort mot Hässelby och där slutar sudden mållös då Telge inte vill riskera något. Telge är för mig seriens bästa lag och spelar en riktigt bra innebandy och är värda att vinna inget snack om det.

2. Hässelby 53p, de tar Hagfors och Skattkärr och 1poäng mot Telge som sagt. Hässelby är ett starkt kollektiv och har gjort det bra men Telge känns som ett vassare lag ändå, Hawks har också det lilla extra flytet som behövs och har vunnit många jämna matcher.

3. Köping 51p, de vinner sina avslutande matcher men kan inget göra åt de två topplagen, ändå en helt okej säsong för Köping tycker jag, de är riktigt bra framåt men måste bli bättre bakåt och få igång passningsspelet bättre för att vinna serien, att dunka bollar på kasse och pressa högt räcker inte ändå fram även om de har många bra spelare.

Nu lämnar jag toppen, måste bara säga att Täby spelar en riktigt fin innebandy och behåller de laget så är de min favoritkandidat nästa år. Man får ändå inte glömma att de är nykomlingar från div 2 men ändå har de många med meriter från ettan och eliten i laget. Jag tycker Göran och company har gjort ett mycket bra jobb med Täby.

Linköping och Hagfors fixar kontraktet utan problem, rätt okej jobbat får jag väl säga, Linköping hade nog siktat högre men jag tycker ändå de känns som de ligger där de ska ligga. Hagfors fixar kontraktet och de hade jag lite som årets överraskning före säsongen, de har många bra spelare och de har grymma förutsättningar som kan spela ihop så mkt på skoltid och många i laget har spelat ihop hela livet. Frågan är hur många bra spelare som försvinner inför nästa år och om de precis som vi i Fröjered måste börja om varje år med yngre och yngre.

Skräckkampen om div 1 kontraktet då.

Vi själva har just nu 7e platsen och har kvar Rönnby, Hammarby och Telge. Vi tar 6p tror jag då vi åker på däng mot Telge men klarar Rönnby och Hammarby och får 30 poäng, blir så fallet är jag grymt nöjd, mer om det senare i så fall.

Rönnby tar 3p mot Råsunda och 3p mot Linköping och snuvar Skattkärr som har svårare program och Rönnby fixar kontraktet på målskillnad och slutar på 26p.

Skattkärr hamnar under strecket via 3p mot Råsunda men förluster mot Köping och Hässelby och får då ge sig mot Rönnbys målskillnad.

Hammarby, Råsunda och Farsta åker ur vilket i princip redan är 100 %. Kanske har det varit för många div 1 lag i Stockholm och spelarantalet som vill satsa minskat de sista åren, eller också är spelarna mer lojala mot sina div 2 klubbar. När man ser dessa 3 stockholmsklubbar verkar de heller inte satsa på sina damklubbar, publiken lyser med sin frånvaro och arrangemangen har inte ens alltid line up speaker eller dj mm, då är det inte konstigt publiken gör något annat. Lär av lagen som drar publik och gör de dem gör. Jag tycker tränarna gör ett bra jobb men verkar inte få den uppbackning de behöver av styrelse osv då samtliga lagen har herrlag som kanske är prio 1, trist för damlagen tycker jag.

Rätt eller fel, mycket kan hända, vad tror ni, har jag rätt eller fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0