Helgens översikt i div 1 dam!

Mellersta topplagen vann och där är inget förändrat, i bottenstriden vann Rönnby ungdom måstematchen mot oss med uddamålet, 3 mycket viktiga poäng för dem och streckstriden blir spännande att följa såväl som toppstriden.

Seriefinalen nalkas mellan Telge och Hässelby. Vinner inte Hässelby som sämst i sudden är Telge klara.


I södra ettan så tappade oväntat Vänersborg 3p mot jumbon I/V på hemmaplan, jumbon har vunnit 2 matcher i serien och båda mot Vänersborg som måste åka ner till Olofström och ta poäng känns det som då de har Jik i sista omgången hemma. Deras förutsättningar hade jag inte bytt själv kan jag säga men i skarpa lägen måste män skiljas från pojkar och i detta fallet kvinnor från flickor kanske man kan säga..

Annars inget jätteoväntat i södra ändå. Det skiljer 3p mellan 5e o 9e plats i den serien, snacka om getingbo.

Lustigt värre är att Jik leder serien med hela 20 poäng, de var ett bra lag men så jäkla bra tyckte jag inte att de var när vi mötte dem i september (1-5 förlust), de spelade jäkligt tufft men jag anser ändå att Warberg var mycket rappare och ändå är de 20 poäng efteråt. Måste såklart gratulera Jik som fått ihop det bra och mina planer är att se deras kvalmatcher om det inte krockar med något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0