Sverige - Norge 19-0!

Ja det blev som väntat en hyperintressant kvartsfinal mot grannarna från Norge, kross med 19-0 och hela 8-0 efter en period, att ett Norge som för 10 år sedan spelade jämnt med Sverige inte gått framåt mer på damsidan är jag inte förvånad öve då jag själv såg ett antal dammatcher i Oslo 2006-2007 när jag bodde där och då var kvalitén väldigt ojämn, det fanns några bra spelare men bredden existerade inte och man såg spelare som inte gått in i div 3 spela i elitserien.

Nej jag kan tänka mig att Nogre har samma problem som Danmark att ungdomsinnebandyn på flicksidan är under all kritik vad det gäller ledare och rekrytering av ungdomar. Det är tragiskt att de flesta länderna tappar mot Sverige, jag tycker att de sämre lagen borde lära sig för det är ju när man är nybörjare man utvecklas mest men det verkar precis vara tvärt emot att lagen som vart "hyfsade" bara blivit sämre och sämre. Tragiskt att innebandyn på damsidan blivit mer o mer ojämn för varje vm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0