Nyårs silly season!

Såg att Andreas "Ante" Johansson i Vänersborg blivit klar för Brönderslev Hot shots i danmark. Kan bara gissa hur mkt cash han får för o pendla dit någon träning i veckan samt matcher. Trist för Vänersborg som verkligen var med i racet om uppflyttning till div 1, nu får allt Tobias Fjällstål ta o damma av klubban och kliva in o förstärka laget för producera poäng det kan han även om "Ante" är sjukligt bra på att göra poäng.

Även Esmyr i Pixbo är klar för Brönderslev, de seglar nu upp som favoriter, dock har de en förbannelse att hur bra lag de än haft har de aldrig fått vinna guld, kan de skrämma bort finalspöket efter alla sina silver (8-9 st?).

Hörde också att min gode vän Tommie Lundgren hittat tillbaka till glädjen i moderklubben FBC Lerum, hans Partille sejour var väl allt annat än lyckad med diverse saker som dök upp, back 2 basic för Tommie och förhoppningsvis en återförening med radarpartnern Rickard Westman, då snackar vi ju "Foppa" och "Sudden" klass. :) Jag tror Lerum kan ta steget upp i Allsvenskan i år och förmodligen flyger Partille andra vägen så det blir nog ett tronskifte i de delarna av Göteborg. Men man får inte räkna ut Partille än då de värvat ett par fd Pixbospelare som ska stärka upp laget.

Kommentarer
Postat av: Göteborgare

IBG Göteborg leder ju serien! Tror du inte de tar klivet upp? Vilka tror du går upp i damettan?

2012-01-03 @ 16:04:35
Postat av: David K

Tror ändå på Lerum före Göteborg. Dam är svårt att säga, ett kval är alltid ovisst. Får vänta lite tills vi ser vilka lag som vinner div 1 först och vilket lag som får kvala från Eliten.

2012-01-03 @ 19:48:59
Postat av: Göteborgare

Jag menade upp i Damettan, inte Elitserien! Där är det inget kval, iaf inte från Gbg-serien. Dam-Ettan har ju skillt sig kopiöst de 2 senaste åren pga att 4 lag åker rätt ur. Jag undrade hur du tror serien ser ut nästa år!

2012-01-04 @ 08:31:06
Postat av: David K

Jaha okej, Lerum som jag syftade på var ju herrlaget. Dam div 2 göteborg har jag jävligt dålig koll på faktiskt. Jag brukar följa Lerums damer lite då jag känner Patrik Wikström som tränar laget. Jag tycker synd om damlagen som kämpar på för o nå div 1 när det är så tuffa streck, jag hade hellre velat ha 2 allsvenskor (norra & södra) och 4 div 1 som det var förr. Mindre resor för div 1 lagen och de etablerade div 1 klubbarna får spela i allsvenskan som kan höja statusen och då slipper vi förhoppningsvis matcher som slutar med att ett lag gör över 20 mål som vi tyvärr fått se och max 3 lag åker ur div 1orna.

2012-01-04 @ 23:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0