Vänner, bra att ha i alla väder & skitsnack kommer oftast från avundsjukan!

Under årens lopp så har man ju träffat många olika personer med olika bakgrunder och åsikter och egenskaper. Det fantastiska är ju att alla har sin grej och är just sig själva. Sedan under årens lopp så förändras vi ju alla, man växer upp och mognar, vissa senare än andra. Själv så har jag säkert förändrats en del under årens lopp men är ändå samma person som jag alltid varit. Är spontan, kreativ, rastlös, skämtsam (alla kan inte ta det), tävlingsmänniska. Har dock förändrats en del, när man blir pappa så förändras man ganska mycket, i alla fall jag. Man måste då ta en roll som man inte haft förr då man helt plötsligt får ansvar för en liten späd varelse i mitt fall en underbar dotter som jag älskar över allt annat såklart, alla som har barn vet ju vad jag menar.

Sedan har ju flera av mina bästa vänner förändrats också, vi är ett gäng som umgåtts sen vi var i tonåren och även om vi alla har familj nu så brukar vi snacka skit då och då och lira lite småmålsinnebandy på sommaren. Det är nog något vi alltid kommer göra oavsett ålder i alla fall i tio år till, vi är fortfarande dåliga förlorare då haha och det är just det som gör det så kul att lira med "the boys".

Tycker att Facebook är ett socialt bra medel men vissa kan störa sig på andras uppdateringar och statusar, själv brukar jag använda facebook för att snacka skit med ytliga innebandyvänner, vissa man vart tränare för eller tränarkollegor eller spelare i andra lag som man har ett gemensamt intresse med och det är då vår sport. Tyvärr finns det vissa i min bekantskapskrets som tror att allt man skriver på facebook är 100 % seriöst, att det inte finns någon ironi eller skojande, till dem säger jag så här, vakna upp allt som står på internet är inte sant.

Sedan finns det vissa som stör sig järnet och inte kan ta att man ibland kanske skojar lite och ska börja tjafsa och istället håna en. Skrev ett inlägg i FBC Lerums grupp där jag skrev att det inte var så konstigt de slog Vänersborg för Vänersborg inte hade den ultimata uppladdningen då de inte fick tränare sent bla bla.

Där blev några sura för det, och varför fattar jag inte, hade inte tagit något ifrån Lerums (en klubb jag gillar) insats. Då kom en ledare i klubben (ej alaget) och skrev följade. Vad vet du om herrinnebandy? Inte är du någon bra herrtränare i alla fall.

Intressant att han kunde göra den bedömningen själv då jag aldrig varit tränare för honom, ville han kanske framhäva sin egen insats som tränare kanske, i så fall vad har jag med det att göra? Jag har då aldrig sågat honom och hans insats som tränare då han körde Alingsås i botten så de åkte ur div 2 för några år sedan tillsammans med en kollega, riktigt dåligt resultat av de herrarna och det vet alla som följt innebandyn då de hade en riktigt bra spelartrupp, snacka om att kasta sten i glashus där.

Snarare tyder det på dåligt självförtroende av den mannen när han beter sig så, inte vet jag. Vad får man ut av att klanka ner på någon annan? Växer man själv då? Jag tänker inte gå ut med namn då det bara är lika dålig nivå det också. En sak jag lärt mig genom åren är i alla fall att man kan inte sitta hemma och tycka man är bra för då går folk om en, man måste ut och vara på planen flera dagar i veckan, gå kurser och utbildningar, lyssna på andra och ta åt sig av positiv och negativ konstruktiv kritik för man blir aldrig fullärd som tränare.

Sedan är alla coach experter på läktarna, även jag då jag ser Mullsjö osv, klart det är lätt att komma med bra åskiter där, sen kan ju alla läktarexperter inte veta vad som händer på träningar, vem som har känningar här o där och inte fixar 60 min osv.

Det jag i alla fall lärt mig genom åren är följande om ni orkat läsa hela texten.

SKITSNACK KOMMER I PRINCIP ALLTID FRÅN AVUNDSJUKA, SÅ NÄR FOLK PRATAR SKIT OM NÅGON ÄR DET I DE ALLRA FLESTA FALL AVUNDSJUKA. Plain and simple. Släng inte skit på andra utan hylla istället de som gör ett hårt jobb.

Jag vill passa på att hylla 2 personer som är från Lerum, vet ej om de är med i FBC Lerum nu. Joakim Eriksson och Peter Wedlin, riktigt trevliga och mycket kompetenta herrar som gjorde min vistelse i Lerumskluggen Pantern (numera FBC Lerum) till ett bra minne, min säsong jag var där blev ett bra minne och då var det faktiskt klubbens bästa placering i seriesystemet någonsin, det var alla som jobbade hårt det årets förtjänst, ledare, spelare och styrelsefolk en för alla och alla för en som det ska vara.

Kommentarer
Postat av: capello

Pekar man ett finger mot någon annan, så kommer det ofta tre fingrar som slår tillbaka ...

2010-10-19 @ 19:04:16
URL: http://capello.nu/
Postat av: David K

Sant det.

2010-10-19 @ 19:08:17
Postat av: David E

Ofta är det övervåld från poliser....

2010-10-20 @ 08:43:55
Postat av: J

Men indirekt så menade du att Lerum inte var tillräckligt bra eftersom du pekade på att Vänersborg inte var så bra som de kan (?!) Lerum kanske gjorde motståndarna dåliga. Vem vet. Men en sådan kommentar, både från din och andras kan vara ganska onödig, man vet ju hur folk tar saker och ting. Och om du gillar att vara ironisk och inte mena allt du skriver kanske han som skrev tillbaka inte heller menade det, vem vet, internet är lurigt.



Ha en bra dag!

2010-10-20 @ 11:01:53
Postat av: David K

Har aldrig menat att Lerum inte var tillräckligt bra, tycker de är ett bättre lag än vbg, bättre organiserat men vbg är giftiga när deras toppspelare har en bra dag, de är mer beroende av några få.

2010-10-20 @ 15:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0