Innebandypiraterna svårt att sluta läsa!

Började igår att läsa boken Innebandypiraterna som jag tidigare skrev om här på bloggen (scrolla ner för o läsa en intervju med Sölve Dahlgren författaren). Måste väl erkänna att jag inte läst böcker på ett bra tag och när jag sade till min sambo igår att jag går och lägger mig i sängen och läser lite såg hon ut som ett levande frågetecken, då det är hon som är den som läser böcker i familjen. Jag tänkte att självklart måste jag ju läsa och se hur de där innebandyböckerna är och jag kan väl beskriva det så här.

När jag väl läst klart prologen om den spännande serieavslutningen med Tågaborg ett skånskt HJ lag med ett gäng sköna profiler (precis som vilket lag som helst) så kunde jag inte lägga ifrån mig boken. Jag planerade ju bara att läsa i tio minuter men det blev istället att jag kom till sidan 76 då det var dags att sova, hade inte sambon kommit och velat ha tillbaka sin kudde hade jag nog läst ut boken direkt men kul att ha lite kvar idag. Vill inte avslöja så mycket men för oss som gillar böcker om sport och lag, tex Åshöjdens bk mm så har boken (bok 1) en härlig känsla, även om man inte har några bilder så skapar man bilder i huvudet när författaren (Sölve) beskriver situationer i matcher så som straffslag, powerplay mm. Man kan verkligen sätta sig in i hur matcherna går och känner igen sig själv i snacket mellan spelarna. När jag läser en sådan här bok så blir man så sugen på att åka iväg och spela turnering igen, det är något magiskt just med turneringar, du har många "vinna eller försvinna matcher", du möter lag du inte vet något om mm och i ett kort ögonblick kan någon stiga fram och bli en hjälte i ett ögonblick som kommer pratas om i åratal.

Man behöver inte heller vara någon stor innebandyfantast för att uppskatta boken, det tror jag i alla fall för det är inte så mycket tekniska detaljer utan den är lätt att förstå även om du inte är inne i innebandysvängen.



Just nu håller jag på med den lila boken nederst som är säsong 1 och idag kommer jag läsa ut den. Måste säga att jag tycker den är riktigt spännande och man känner igen sig själv en del faktiskt i och med att jag kommer från en liten kvartersklubb som växte och blev en etablerad klubb men bla damlag som kvalade till div 1 och herrlag som gick från div 6 till div 4 från att ha vart bara ett kompislag från början.

Så min rekomendation är köp bok 1 och bilda dig din egen uppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0