VM-truppen uttagen!

Men det känns ändå inte sådär jättesäkert än, det brukar alltid bli några skador eller något som händer så vi får väl se hur det blir inom de närmsta veckorna. Jag har inte följt SSL så mycket men det var nog viktigt att AIK fick vinna ordentligt mot Sirius då de i AIK inte verkar ha haft någon storform direkt men de kanske behövde bli sågade lite i media för att tända till så kanske det var bra att Finland slog Sverige med 9-2 ändå. Hoppas det blir ett roligt VM, något som man oftast sovit sig igenom och inte vaknat till liv förrän i semin. Dock brukar jag följa mina fd spelare i Norge och Danmark sen jag var tränare i våra grannländer. Vet inte hur många nu som är med i trupperna men det brukar vara en 3-4 st i varje land från mina före detta lag, dessutom känner jag ju till de flesta andra som vi mötte i serierna.

Kan ju hoppas de mindre lagen kan göra det bra så det inte blir de pinsamma siffrorna som i dam-vm där Sverige spelade på halvfart och hade 90 % boll, vet att det inte är riktigt så illa på herrsidan men damsidan är pinsamt dålig bredd än så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0