Träningslandskamp och 0-0 som vanligt!

Vet inte varför men när jag hörde att Sverige skulle spela träningslandskamp i fotboll mot Tyskland så tänkte jag som vanligt gäsp. Såg inte matchen utan istället ett litet sammandra efteråt, hände inte mycket att glädjas åt där. Träningslandskamper är alltid dåliga tycker jag, i alla fall i detta väder, vem vill egentligen spela fotboll i nollgradigt väder?

Innebandyvm nalkas, känns fortfarande inte alls hett men det kommer väl, för en gångs skulle känns det inte säkert att Sverige kommer vinna, men vi får väl se.

Innebandy då, jo på Lördag ska vi åka till Västerås, det ska bli kul för jag har aldrig vart där varken som spelare eller tränare så det blir en ny upplevelse. Ska bli kul att se om Koppens Pixbo bjuder på fin innebandy då de spelar nä vi kommer komma dit, för Rönnbys Elitserielag spelar mot Pixbo kl 13 och sedan möter vi Rönnby U kl 16.30 så jag hoppas kunna se slutet av matchen och kanske en sudden, varför inte jag tippar 5-5 ordinarie tid.

Kanske kan vi åka lite tidigare så vi kan kika sista 20 för det är lärorikt för spelarna att se hur innebandy ska spelas som Rönnby och Pixbo nu i år när båda lagen spelar bra innebandy. Det skiljer ljusår mellan topp eliten och div 1, däremot är det en hel del div 1 lag som kan matcha bottenlagen i eliten för det är tyvärr en stor nivåskillnad. En allsvenska hade kanske jämnat ut det hela lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0