Pixbo slog Warberg i damettan!

En liten skräll då jag målat upp Warberg som seriefavorit men sanningen är den att Pixbo tagit med 3 från elitserielaget, Emelie Erdtman, Ann-Sofie Johansson och Jorunn Göransson. Varför vet jag inte men kanske de inte tog en tröja till laget som ska möta Rönnby. Dock var min favorit i Pixbo IBF Alicia Fylke lika het som vanligt och gjorde 2 strutar, hon är en riktigt bra forward som man inte direkt hade tackat nej till om hon flyttat till Tidaholm och velat lira med oss, troligtvis hade hon gått in i vilket lag som helst i Elitserien men ändå inte i Pixbo, men de har en bred trupp och många bra spelare ska sägas, det visar ju om inte annat tabellen. :)

Curtans Warberg då, tja vad har gått snett där, sådan utspelning som vi ändå fick i mitten av augusti så är jag mycket förvånad. De hade mycket högre bolltempo än något annat div 1 lag jag mött och hade grymt bra avslut då de bombade oss med 14-4 och då storspelade ändå Amme i målet i dryga 20 minuter och gjorde några omöjliga räddningar. Visst, vi var inte vad vi är idag men ändå har ju säkert de också gått framåt sedan Augusti även om de kanske inte kunde tackla det mentala att stå som seriefavorit, det är ju inte bara att vara bra på pappret utan också när det väl gäller. Men serien är lång och det är många bra lag i div 1 södra så det är nog inte kört än även om de inte har råd med många fler poängtapp.

Mer om div 1 Södra i nästa inlägg.



Kommentarer
Postat av: Foxtail

Alicia är med i spelartruppen mot Rönnby!

2010-11-19 @ 22:35:29
Postat av: David K

Det är fan på tiden..:) Hon kommer göra succé!

2010-11-19 @ 22:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0