Idag är jag en extra stolt pappa!



# 21 såklart!


Idag har vart en lång dag för mina döttrar Olivia och Freja. Deras mamma, som är min sambo Lisa halkade och skadade sin armbåge och vi fick börja dagen på vårdcentralen för att på eftermiddagen åka till Falköping och till röntgen och sedan vidare till KSS i Skövde. Var väl hemma efter kl 20 och dagens träning hade man bara kunnat glömma. I oturen hade Robert min tränarkollega åkt bort så tjejerna fick sköta träningen själva men som tur är har vi flera som gärna tar ansvar så det var inga problem, det är skönt att kunna slappna av och veta att det blir en bra träning även om vi ledare inte kunde närvara, detta är dock första gången i år som vi båda missar samma träning.



Olivia med sin matchtröja och innebandyklubba med rightad hook såklart.

Det jag är mest imponerad av är min dotter Olivia som är 1 1/2 år och en tjej med mycket energi och ett jäkla humör, envis som bara den när hon inte får sin vilja igenom, vilket gör att hon blir tokförbannad. Men idag när vi var iväg och satt i diverse väntrum var hon riktigt tålmodig, som tur var den snälla personalen på KSS vänliga att låta oss få ett litet eget väntrum med en del leksaker och även om kvällen var sen och vi satt där över 1,5 h så var hon ändå på ett bra humör. Det är inte lätt när man är liten och är trött och vill åka hem, men hon skötte sig väldigt bra.


Att Olivia är pappas flicka är ingen överdrift då hon älskar att spela innebandy och är riktigt bra på det, hon började när hon kunde sitta upp och har sin egen matchtröja i Fröjered, hon har fått tröja nr 21 efter Foppa Forsberg såklart och lilla Freja som är en dryg månad har fått nr 22 för det kommer efter 21. Det är också kul att Olivia varit med mig många gånger i hallen och det började redan i Vänersborg då man som nybliven pappa stolt rullade iväg med barnvagnen till idrottshuset, nu när man är mer rutinerad så går allt av bara farten men det var inte alltid så lätt i början när man skulle byta blöja osv, det känns som en evighet sedan men tiden när man får barn flyger iväg.

Lilla Freja som är 5 veckor var så liten och lätt när hon föddes men har ökat över 1 kilo redan och det kändes som igår när man körde hem henne från bb. Snart är mina första 10 pappadagar slut, det har varit riktigt kul att vara hemma så mycket och då jag har torsdagar som mina pappadagar för Olivia så har jag knappt jobbat men har så bra tjejer på mitt jobb som sköter butiken med ett leende när jag är borta så man behöver aldrig vara orolig. Tack Emma och Johanna ni är klippor på att hålla igång allt och tack Sofia och Emelie för att ni ställer upp på kort varsel och jobbar då och då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0