Tennis i världsklass!

Lite om ATP i Rom som når final nu med de 2 spanjorerna Rafael Nadal och David Ferrer.

Jag vet, jag brukar inte prata om tennis men idag ska jag göra det. Har sett en del tennis på dagarna när jag varit ledig och nu när jag är ledig så brukar jag kika och betta lite pengar på det, har gått mycket bättre än att betta på fotboll. I alla fall så såg jag 2 matcher idag, först David (fint namn) Ferrer mot Fernando Verdasco i en rafflande match vände snabbfotade Ferrer 2-5 till 7-5 i första och vann sedan set nr 2 också. En av de snabbaste spelarna jag sett, han rädda otroliga bollar många gånger om.

I semifinal match nr 2 så spelade lettiskte 21 årige,Ernest Gulbis som slog ut Roger Federer i början på turneringen sensationellt mot Rafael Nadal. En match de flesta trodde Nadal skulle vinna lätt men jag som sett alla matcherna i princip i turneringen visste att Gulbis lätt kunde vinna även om Nadal inte hade en bra dag för Gulbis har en av de värsta servarna jag sett, ofta runt 210 km/h samt en grymt hårf forehand. Dock är han inte så jämn utan det kommer då och då unforced errors vilket Nadal kunde utnyttja och vann med 2-1 i set 6-4, 3-6, 6-4.



Ernest Gulbis en blivande världsetta kom ihåg vart ni läste det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0