Bojans mormor som målvakt i AIK?

Har inte skrattat så mycket på länge som när jag läste aftonbladet idag.

De skriver följande men det roliga är folk kommentarer som följer efter texten:

”Kallar AIK så lyssnar Magnus Hedman”

Magnus Hedman.
Magnus Hedman.
FOTO: BILDBYRÅN

Blogga om artikeln

Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

Mitt i AIK:s målvaktskris är en av klubbens gamla målvaktshjältar redo att ställa upp.

– Kallar AIK så lyssnar Magnus Hedman, säger Magnus Hedman.

Magnus Hedman är en av AIK:s största profiler de senaste årtiondena. Och han har erfarenhet av att hjälpa lag i skadekris förut. För tre säsonger sedan skrev han på för Chelsea i samband med att Petr Cech blev skadad.

”Har ju ett AIK-hjärta”

Nu när AIK:s reservmålvakter är skadade och Tomi Maanoja darrar ordentligt undersöker AIK möjligheterna för att hitta nya målvakter. Än så länge har AIK inte hört av sig till Hedman, men på honom låter det nästan som en plikt att ställa upp:

– Det är klart. Man har ju ett AIK-hjärta och skulle fundera om de hör av sig. Jag har inte tränat fotboll men i min värld är inget omöjligt.

Hedman har noga följt sin gamla klubb under våren. Framförallt har han sett hur det har gått för Tomi Maanoja har spelat i målet, och han har sett kritiken han fått:

Ser bristen på tillit

– Det här är livet som målvakt, det är tufft. När du gör saker som leder till baklängesmål, då blir du uthängd.

– Jag lider med honom, jag ser ju vad som händer. Relationen med försvarsspelarna och bristen på tillit, den ser jag ju. Det handlar inte om att han ska börja träna annorlunda, det gäller att träna fyrbackslinje och målvakt tillsammans.

Hur känns det när det går emot en?

– Jag hade en sån period i Coventry när saker och ting gick lite emot mig. Jag märkte på försvarsspelarna att de blev osäkra och jag började tänka att jag vill inte svika, vill inte göra misstag. Men gör man det är risken väldigt överhängande att det blir misstag.

Anders Forsberg


Det roliga är kommentarerna folk skrivit om det som man kan göra i aftonbladet.
Bäst av alla var dock denna:

Bogu, ., Igår 20:37 Ställ Bojans mormor i mål!

Isterlund, 68 år, Listerby, Igår 21:41 A vafan, ta hit Bartez, så det blir lite show och mycket publik!
yogaagoy, 47 år, Igår 21:25 Vad sägs om Rami Shaaban? Gratis?
avenida, 56 år, Igår 21:07 Jo AIK borde satsa på Hedman samtidigt borde man tillfråga Bodström, Limpar och Mjällby som förstärkning.
LasseLucidor, Igår 18:53 Och alla som gör mål på Hedman kan göra Robbie Fowlers målgest. Inte kan de bestraffas för det?
Grand Turismo GT, Igår 18:24 in med magdalena



Personligen tycker jag Magnus Hedman var en grymt bra målvakt både i landslaget och i Coventry framförallt, vilken klass han håller nu är jag osäker på men kanske hade varit bra att ha med honom på träningarna och ha han som en backup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0